Eseménynaptár
2024. március
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2024.03.23. - 2024.03.23.
Kaposvár
2024.03.23. - 2024.03.23.
Budapest
2024.03.23. - 2024.03.23.
Eger
2024.03.22. - 2024.03.22.
Budapest
2024.03.22. - 2024.03.22.
Szombathely
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.03.15.
Szentendre
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.14. - 2024.03.15.
Fülek
2024.03.11. - 2024.03.11.
Balassagyarmat
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
2024.02.23. - 2024.03.10.
Hódmezővásárhely
2024.02.22. - 2024.05.19.
Szombathely
Beadási határidő: 2016.10.14.
Pályázhatnak: múzeumi intézményekben, kereskedelmi galériákban, felsőoktatási intézményekben vagy civil kezdeményezések keretein belül a kortárs művészet interpretációjával foglalkozóknak
Kiíró: 
Ferenczy Múzeumi Centrum - MűvészetMalom
múzeumpedagógia, művelődés, szabadidő, oktatás, szakmai felhívás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A Ferenczy Múzeumi Centrum konferenciát szervez a kortárs művészet múzeumpedagógiájának módszertanáról 2016. november 14-én Szentendrén. A konferencia középpontjában a már megvalósult vagy kísérleti fázisban lévő projektek módszertanának bemutatása áll. Olyan szakemberek jelentkezését várjuk, akik múzeumi intézményekben, kereskedelmi galériákban, felsőoktatási intézményekben vagy civil kezdeményezések keretein belül foglalkoznak a kortárs művészet interpretációjával!

A hazai múzeumi és kiállítási szcénában a múzeumpedagógia működése, módszertana, valamint jelentősége az elmúlt években előtérbe került. A képzőművészeti kiállítások látogatottsága és népszerűsége ugyancsak emelkedik. A kortárs képzőművészethez kapcsolódó pedagógiai programok, kísérletek mégis marginálisak, még a múzeumi világon belül is. A múzeumpedagógia konferenciákon ugyan jelen van a kortárs képzőművészet interpretációja, ám oly mértékben különbözik a hagyományokra építő, a kulturális örökséget bemutató és közvetítő múzeumpedagógiától, hogy ezeken az alkalmakon csak egy nagyon szűk réteget tud megszólítani. A kortárs képzőművészeti alkotásoknak nincs régiségértékük, nincs történetük (vagy igen-igen rövid). A kortárs művek saját korunk kérdéseire adnak lehetséges válaszokat vagy erről tesznek fel kérdéseket, így önreflexióra késztetik az egyént és a közösséget is. A mediális sokszínűség, az új médiumok jelenléte lehetővé teszi, hogy az „y” és a „z” generációt is könnyedén megszólíthassuk, és segíti a tudatos kép-olvasóvá nevelést, ami elengedhetetlen a digitális világ tudatos és kritikus használatához.

A kortárs művészetközvetítés nemcsak a múzeumi intézményekben van jelen, hanem kereskedelmi galériákban, művészeti egyesületekben és felsőoktatási intézményekben is. Az országos múzeumpedagógia konferenciák, a kortárs művészet-közvetítés sajátosságai és a múzeumpedagógiai gyakorlat kereskedelmi és civil szférában, illetve a felsőoktatásban való jelenléte megkívánja, hogy a kortárs képzőművészet múzeumpedagógia módszertanáról önálló diskurzust kezdeményezzünk. A kortárs képzőművészet múzeumpedagógiája a múzeumi ismeretátadás speciális területeként jelenik meg. A Ferenczy Múzeumi Centrum e konferenciával kezdeményezi, hogy a diskurzus elindulhasson, és a jövőben egyre több hazai és határon túli intézmény és műhely csatlakozhasson a szakmai találkozókhoz.


A „KORTÁRSÍTÁS” című konferencia fő céljai:

- a meghívott szakemberek közreműködésével körképet adni a magyarországi és határon túli magyar nyelvű kortárs képzőművészeti múzeumpedagógia elméleti és gyakorlati módszertanáról;
- az intézményi tapasztalatok számbavétele: az egyes intézményekben és intézménytípusokban hogyan nyerhetjük meg az óvodásokat, iskolásokat és fiatal felnőtteket a kortárs művészeti kiállítások látogatóinak;
- a kortárs képzőművészet interpretációjával foglalkozó szakemberek számbavétele, kapcsolatrendszer kialakítása;

- további célok: hogyan nyerhetjük meg a pedagógusokat


A konferenciára olyan, 15 perces előadásokat várunk, amelyek egy múzeumpedagógiai programot módszertani szempontból mutatnak be. A bemutatott program lehet egy már megvalósult vagy a jövőben megvalósuló konkrét foglalkozás, egy sorozat vagy projekt is. Fontosnak tartjuk, hogy a gyakorlati módszertan bemutatásán túl képet kapjunk az előadó / az előadó által képviselt intézmény / a projekt elméleti módszertanáról is. Az elméleti módszertan nemcsak didaktikai hátteret takarhat, hanem bármilyen társtudományét, akár esztétikai, médiaelméleti, szociológiai, antropológiai, pszichológiai, gender studies stb. hátteret.

Az előadásokban az intézmény bemutatására és a személyes bemutatkozásra nem lesz idő, ezért minden résztvevőtől kérni fogunk egy legfeljebb 5 perces videót, amelyben az intézményt és / vagy munkáját bemutatja. A bemutatáshoz részletes forgatókönyvet küldünk (lásd alább).

Írásban kérjük az egyéni bemutatkozásokat, legfeljebb 1500 karakter terjedelemben.

Az egynapos konferencián – a meghívott előadókon kívül – korlátozott számú előadónak tudunk előadási lehetőséget biztosítani. Az előadói helyekre viszonylag részletes, képekkel illusztrált szinopszissal lehet pályázni.

Regisztrációs díj nincs, a szinopszisok elküldése egyúttal jelentkezés és regisztráció is.

A szinopszisokat 2016. október 14-ig kérjük elküldeni az alábbi címre:
konferencia@muzeumicentrum.hu 

Amennyiben több szinopszis érkezik, mint ahány hely van, a szervezők az előadások között válogatni fognak. A válogatási szempontok nem a szervezők ízlését tükrözik; a válogatásnál a konferencia egészét, a témák és az intézménytípusok sokszínűségét vesszük figyelembe. A szervezők ugyanakkor fenntartják a jogot, hogy egy-egy szinopszist újragondolásra, kiegészítésre a szerzőnek visszaküldjenek.


A kisfilm forgatókönyve:

A kisfilmből szeretnénk képet kapni az előadó munkájáról és az intézményéről, a kiállítások tereiről.
1. totálkép az intézményről kívülről
2. a múzeumpedagógus útvonala a bejárattól az irodájába / íróasztalához
3. az irodától a múzeumpedagógiai tevékenységhez vezető út
4. gyakorlati előkészületek a foglalkozáshoz (kérjük sorrendben felvenni!)
5. a foglalkozás elindítása (találkozás a gyerekekkel)
A hozzánk beérkező nyersanyagokból egységes rövid bemutatkozó filmeket vágunk, ezért kérjük a sorrend pontos betartását!

A legfeljebb 5 perc hosszúságú nyersanyagokat a szinopszissal együtt 2016. október 14-ig kérjük beküldeni – a bemutatkozó szöveggel együtt!

A szervezők a kisfilmeket a konferencia ideje alatt monitorokon vetítik. Az előadások anyagait, a filmeket, a bemutatkozásokat pedig webfelületre töltik, amely a továbbiakban fejleszthető és egy módszertani kutatóhelyként szolgál.


Jelentkezési lap: ITT

A konferencia időpontja: 2016. november 14., hétfő

Helyszíne: Ferenczy Múzeumi Centrum, MűvészetMalom – Szentendre
A MI IDŐNK? – az ART CAPITAL című központi kiállításban