Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.25. - 2024.04.25.
Budapest
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.24. - 2024.04.24.
Érd
2024.04.23. - 2024.04.23.
Szombathely
2024.04.23. - 2024.04.23.
Érd
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
Közlekedési Múzeum - Budapest
Közlekedési Múzeum
Cím: 1101, Budapest Kőbányai út 24-28.
Telefonszám: (1) 273-3840
Nyitva tartás: Ideiglenesen zárva.
A múzeum alapítása az 1896. évi millenniumi kiállításhoz kapcsolódik. Ekkor épült fel - Pfaff Ferenc építész tervei alapján - a "Közlekedési Csarnok". Ebből a csarnokból jött létre a Magyar Királyi Közlekedési Múzeum 1899-ben.

A millenniumi kiállítás keretében mutatták be a legfontosabb közlekedési eszközöket, eredeti járműveket és modelleket. Térképek, fotók, grafikonok segítségével foglalták össze a közúti, vasúti közlekedés, valamint a posta és a távírda fejlesztésének eredményeit. Jelentős volt a vízügyekkel, folyamszabályozással, tengerhajózással kapcsolatos anyag is, ezeken keresztül a látogató részletesen megismerhette a vaskapu szabályozásának, illetve a fiumei kikötő építésének körülményeit.

A millenniumi kiállítás sikere bátorította a közlekedés-, vízügy- és a hírközlés szakembereit arra, hogy állandó kiállítást, azaz múzeumot hozzanak létre. Erőfeszítéseik gyümölcseként 1899. május 1-jén nyílt meg az országos gyűjtőkörű Közlekedési Múzeum. A hely adott volt, a millenniumi kiállítási csarnok. A gyűjtemény a már korábban kiállított anyagra épült. A kiállítás legértékesebb része az M=1:5 méretarányú mozdonymodell gyűjtemény volt, amely Európában ma is páratlan.

A második világháború során - 1944-ben - a múzeum és annak gyűjteménye jelentős kárt szenvedett. A gyűjtemény mintegy 30%-a maradt meg. Az újjáépítés hosszú időt vett igénybe. Az új Közlekedési Múzeum a széleskörű támogatottságnak, a vasúti szakemberek ügybuzgalmának eredményeként 1966. április 2-án nyitotta meg kapuit.

A múzeum állandó kiállításain a közúti-, vasúti-, városi közlekedés, a hajózás, az út- és hídépítés tárgyi és írásos emlékei láthatók. Az 1985-ben átadott Repüléstörténeti és Űrhajózási Állandó Kiállítás a hazai repüléstörténet hagyományaival és a magyar repülőgépgyártás relikviáival ismerteti meg az érdeklődőket.
Ideiglenesen zárva!
Állandó kiállítások
Az olaszországi Dolomitokban a két Eötvös lány, Ilona és Rolanda túravezetőikkel mászás közben.
Eötvös Loránd (1848−1919) sokoldalú egyéniség volt: feltaláló, kutató fizikus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke, főrendházi tag, művelődéspolitikus. Nem utolsósorban pedig korának egyik legnevesebb magyar hegymászója és az amatőr fotózás egyik első művelője is. tovább
Az űrkabin mellett Farkas Bertalan áll.
A csarnok egyik oldalán a repülés nagyjait elevenítjük meg. A csarnok másik, liget felöli oldalán látható a Szent Jupát B 31 "A" osztályú vitorlás kishajó, fedélzetén Fa Nándor és Gál József, az első két magyar sportember, aki körbevitorlázta a Földet - 717 nap alatt (1985-1987) 70.000 km utat tett meg. tovább
A városi közlekedés kezdeteit bemutató kiállításunkban a látogatót a XIX. század utolsó harmadának mozgalmas utcaképe fogadja. Ott áll az egykori patkolóműhely - istálló - ez volt a korabeli "üzemanyag-ellátó bázis" - a máig megőrzött, egyetlen, eredeti pesti omnibusz. tovább
A kiállítás leglátványosabb elemét - az eredeti tárgyak mellett - az a több mint ötven rendkívüli gondossággal megépített szép hajómodell jelenti, amelyek révén a műszaki fejlődés kézzelfoghatóan nyomon követhető. tovább