Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.04.08. - 2024.04.08.
Szekszárd
2024.04.06. - 2024.04.06.
Kápolnásnyék
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
Kossuth Múzeumhajó - Budapest
A Kossuth hajó a Láchíd közelében, a pesti oldalon látható.
Cím: 1052, Budapest Vígadó téri hajóállomás, 2. számú ponton
Telefonszám: (1) 411-0942
Nyitva tartás: H-V 12-24
A közel 100 esztendős Kossuth gőzhajó már önmagában is kiemelkedő muzeális értékkel bír, hiszen mára ez az egyetlen eredeti formájában fennmaradt termes személygőzös Magyarországon!

A hajó fedélzetén a hajózás számos érdekes relikviáját bemutató kiállítás várja látogatóinkat. Megtekinthető a hajó teljes egészében megmaradt gőzgépe és lapátkereke, sőt: még a hajó "szervokormánya", a gőzműködtetésű kormányszerkezet is.

A hajó fedélzetére látogató vendégeink kis képzelőerővel visszaléphetnek a magyar hajózás dicsőséges múltjába.

A hajó története

A Kossuth gőzhajó 1913-ban épült az Újpesti Ganz-Danubius hajógyárban, a Magyar Királyi Folyam-tengerhajózási Rt. részére "Ferdinánd Főherceg" néven. A Habsburg-ház trónfosztását követően, 1919-ben a "Rigó", majd 1930-ban a "Leányfalu" nevet kapta. Használati jellegét tekintve kofahajó volt: Mohácsról szállította fel az árusokat a nagyobb városokba.

A második világháborúban, 1944 végén, a német csapatok visszavonulása során Ausztriába került. Kétévi fogság után tért haza, 1947 tavaszától a Magyar-Szovjet Hajózás Rt. tulajdona volt.

1953-ban Újpesten átépítették pakurafűtésesre, ekkor kapta meg jelenlegi felépítmény-elrendezését is. 1955-től a Magyar Hajózási Rt. tulajdona lett. 1976-ban kivonták a forgalomból, majd hosszú ideig csak lakó-, illetve étkezőhajó volt Újpesten, a Folyamhajózási Üzemigazgatóságnál.

1984-től kezdődött első felújítása és múzeumhajóvá történő átalakítása, amelynek befejezése után, 1986 októberében adták át a közönségnek.

A hajó ezt követően ismét jelentős felújításon esett át, így nyerve el - sokak szerint - valaha létezett legszebb formáját. Első körben, 2003-ban a belső terei szépültek meg, 2008-ban pedig a hajó teljes acélszerkezetét és vízvonal alatti részét kicseréltük a komáromi hajógyárban: így már szerkezetileg is méltó múzeumi hangulatot árasztó belső tereihez és lépcsőkkel tagolt szintjeihez.

Magyarország egyik légértékesebb ipartörténeti remekműve a felújítás előtti állapotában hűségesen szolgált bennünket 80 évig. Reméljük, teljesen restaurált Kossuth Múzeumhajónkban még legalább ennyi ideig gyönyörködhetünk...