Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
Óbudai Múzeum - Budapest
Óbudai Múzeum, Budapest
Cím: 1033, Budapest Fő tér 1.
Telefonszám: (1) 250-1020
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2006.05.25. - 2006.07.23.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
800 HUF
Csoportos belépő felnőtteknek
600 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
400 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
400 HUF
Belépő családoknak
(2 felnőtt + 2 gyermek)
2000 HUF
/ család
Tárlatvezetés
1500 HUF
/ fő
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven
(10 főtől)
200 HUF
/ fő
Audio guide
(letéti díj)
1000 HUF
Fotó
1500 HUF
Videó
1500 HUF
Mindig is fúró-faragó ember voltam. A fával, mint a manuálisan létrehozható alkotások számomra optimális anyagával a '70-es évek közepe felé ismerkedtem meg. Kvalitásos művészek (Kő Pál, Samu Géza stb.) segítségével térplasztikákkal, szabadtéri fajátékok tervezésével kezdtem el foglalkozni, de bútorfaragásokat, domborműveket, kopjafát is készítettem.
Részlet a kiállításból
Több kitérő és hosszas kísérletezgetés után mintegy három éve jutottam el a domborintarziához. A megjelenítés újszerűsége, az igen tág formai lehetőségek és a technika szépsége fellelkesítettek, így ma az itt látható anyagokkal lépek a nagyközönség elé.

A karikatúrisztikus, a végletekig leegyszerűsített alakformálás, a kubista stílus, a mértani testek használata részemről nem a téma iránti tiszteletlenség jele. A mai felgyorsult világ emberének figyelmét újszerű megoldásokkal kell megragadni. Ennek optimális és emberközeli eszközére találtam a groteszkben, az elrajzolásokban, a túlzásokban. Hiszen a karikatúra érzelmeket, jellemeket, szituációkat gyorsan és egyértelműen képes közvetíteni a humor eszközével. Mosolyra késztet anélkül, hogy bántó lenne.

Figuráimat korabeli képek, alkotások analógiájára igyekeztem megformálni: lényegüket megtartva, de előadásmódjukat újrafogalmazva. Szívemhez mindig közel állt a honfoglalás kora. A téma véletlenszerűen adódott. Az utcán sétálgattam, amikor egy csinos lány pólóján megláttam egy igazán idióta szarvast. Magam is firkálgatni kezdtem: előbb egy szarvast, majd figurákat is. Így született meg az első ősmagyar.

Amikor a domborintarzia technikai lehetőségként felmerült; kézenfekvőnek találtam, hisz a csont fehérje és a fa sárga-okker-vörös-barna-fekete színvilága igen alkalmasnak tűnt őseink, a természetközeli ember, a lovak és egyéb állatok megjelenítésére. Rákaptam, s elindult egy sorozat, amely a honfoglaló magyarok foglalatosságait, eszközeit, fegyvereit, ruházatát és hajviseletét, a lovaikat és egyéb állataikat kívánta bemutatni. Eleink élete, regéik, mítoszaik megjelenítése volt a célom - lehetőleg hitelesen, a régészeti és egyéb kutatási eredmények felhasználásával, túlzásoktól mentesen. Amúgy László Gyula professzor szellemiségében: megismertetni a magyar gyökereket, emellett művészi igénnyel olyan alkotásokat létrehozni, amelyek jókedvre derítik közönségemet.

Konkoly István