Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.04.08. - 2024.04.08.
Szekszárd
2024.04.06. - 2024.04.06.
Kápolnásnyék
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
Budapest Galéria - Budapest
A kiállítóház épülete
Cím: 1036, Budapest Lajos u. 158.
Telefonszám: (1) 388-6784
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2005.01.20. - 2005.02.20.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Dabóczi Mihály Orbán Antalnál volt magántanuló. 1931-1938-ig a Magyar Képzőművészeti Főiskola tanulója, ahol mestere Kisfaludi Strobl Zsigmond volt. 1936-ban Ferenczy István-díjjal tüntetik ki, 1937-1938-ban Kisfaludi ösztöndíjat, 1937-ben a Vallás és Közoktatási Minisztérium szobrászati ösztöndíját, 1938-1939-ben pedig római ösztöndíjat nyer. 1941-ben elnyeri a Színyei Társaság díjá. 1952-től tagja a Spirituális Művészek Egyesületének. 1930-tól Budapesten élt, ahol az 50-es évek végéig vívóként is ismert volt.
Hirosima
1932 óta kiállító művész. Alkotóművészetének első időszakában, 1932-1938 között az akadémikus naturalizmus jellemző műveire. A római ösztöndíjas évek jelentős hatást gyakoroltak művészetére, a Római Iskola felfogásában dolgozott. Kifejezésmódjában azonban egyre inkább Medgyessyhez közeledett, elsősorban kisplasztikáiban, melynek témáit a paraszti életből merítette.

A klasszikus előképek egyéni hangú továbbgondolása határozta meg sokrétű szobrászatát. Az 1950-es években a sematizmus hatása érzékelhető az ő művein is, különösen épületdíszítő munkáin. Az 1960-as évektől az absztrahálás jellemezte figurális kompozícióit (Békét követelő), majd alkotó korszakának utolsó évtizedében kubista-konstruktivista-figuratív kisplasztikákat, faszobrokat is készített.

Tematikájának középpontjában az ember állt, készített aktokat, anya-gyermek viszonyt, valamint munkát idéző kompozíciókat és sportszobrokat, portrékat, de állatfigurákat is. Történelmi portréiban az ábrázolt személy emelkedett lelkivilágát igyekezett megragadni. Közel 40 felállított szobra mellett kisplasztikái és érmei is jelentősek. Rendszeresen részt vett az országos képzőművészeti illetve plasztikai kiállításokon, jelentősebb szoborpályázatokon (Hunyady, Metró).

(Kortárs Művészeti Lexikon, Enciklopédia Kiadó, Budapest, 1999., I. kötet, 439.old., Bánóczi Zsuzsa)

EGYÉNI KIÁLLÍTÁSAI:

1939 - Bragaglia - Róma
1942 - Ernst Múzeum, Budapest
1956 - Gyűjteményes kiállítás (kat.) (Papp Gyulával)
1965 - Gyűjteményes kiállítás (Kondor Bélával)
1975 - Rézdomborítások (Elektroncsőgyár, Kaposvár)
1980 - Fényes Adolf Terem, Budapest - Blaskovich Múzeum, Tápiószele