|
Cím: 1146, Budapest Dózsa György út 37.
Telefonszám: (1) 460-7000, (1) 363-2671
E-mail: info@mucsarnok.hu
Nyitva tartás: SZERDA, CSÜTÖRTÖK, VASÁRNAP 10-18 ÓRÁIG, PÉNTEK, SZOMBAT 12-20 ÓRÁIG
|
Belépő felnőtteknek
|
1200 HUF
|
|
Belépő felnőtteknek
(a Műcsarnok + az Ernst Múzeum megtekintésére)
|
1400 HUF
|
|
Csoportos belépő felnőtteknek
(10 főtől)
|
800 HUF
|
/ fő
|
Belépő diákoknak
(6-26 éves korú EU-s állampolgárok)
|
600 HUF
|
|
Belépő diákoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 6-26 év)
|
700 HUF
|
|
Csoportos belépő diákoknak
(10 főtől)
|
400 HUF
|
/ fő
|
Belépő nyugdíjasoknak
(a Műcsarnokba és az Ernst Múzeumba, 62-70 év)
|
700 HUF
|
|
Belépő nyugdíjasoknak
(62-70 éves korú EU-s állampolgárok)
|
600 HUF
|
|
Belépő családoknak
(1 felnőtt + 2 gyermek)
|
1800 HUF
|
/ család
|
Belépő családoknak
(2 felnőtt + 2 gyermek)
|
2400 HUF
|
/ család
|
Kerstin Ergenzinger (1975) sokféle médiummal dolgozó képzőművész. Installációi a realitáshoz való viszonyunkat kérdőjelezik meg. Arra emlékeztetnek, hogy környezetünk felmérése és értékelése szubjektív, instabil és állandó változás jellemzi. A Berlinben élő képzőművész reaktív installációja a véletlenszerű, szinte érzékelhetetlenül finom mozgást, vagyis az általa keltett rezgést teszi láthatóvá és hallhatóvá egy természeti formának tűnő, ám tökéletesen mesterséges térbeli alakzat hajladozásának és zörejeinek segítségével.
Alkotói gyakorlatának fontos eleme, a szokatlan anyaghasználat még a kortárs képzőművészet avatott szemlélőjét is zavarba ejti: például a Vörös zaj eszköztára is inkább a természet- és orvostudományhoz köthető, mint a kiállítóterekhez. Szeizmométer és nitinol huzal hozzák ugyanis mozgásba az óriási száraz levélhez hasonló, függő kinetikus tárgyat, melynek hullámzását a terembe belépő látogató léptei is befolyásolják.
A szeizmométer olyan berendezés, amely a talajmozgást valamilyen egyéb, könnyebben mérhető fizikai mennyiséggé (pl. elektromos feszültséggé) alakítja át, ez a feszültség stimulálja a beépített nitinol huzalt, ezt a nikkel és titán ötvözetéből álló, rendkívül rugalmas, úgynevezett emlékező anyagot. Mivel a nitinol visszanyeri a formáját a nyúlását előidéző fizikai behatást követően, ezért mesterséges ínként vagy izomként is használható.
A fizika az előre meghatározott, mégis beláthatatlan folyamatok keltette zajokat színeknek felelteti meg. A vörös zaj, más néven Brown-zaj olyan, véletlenszerű mozgás által produkált zörej, mely leginkább halk vízesésre, vagy távoli zivatarra emlékeztet. A gázokban és folyadékokban lebegő részecskék véletlenszerű mozgását, s hogy a vörös zaj az összeütközések következtében alakul ki, Robert Brown írta le (alátámasztva ezzel az anyag atomos szerkezetének elméletét).
A 2012-ben készült Vörös zajt eddig csak Németországban, Oldenburgban, az Edith-Russ-Hausban és Dortmunban, a Hartware Medienkunstverein kiállításaként a metró egyik terében láthatta a közönség. Kerstin Ergenzinger installációival azonban már Európa-szerte találkozhattak a kortárs képzőművészet, különösen a médiaművészet iránt érdeklődők. Magyarországon 2011-ben, az A22 Galériában állította ki egyik munkáját a német kinetikus és fényművészet néhány képviselőjének műveit bemutató tárlaton. A művész a Berlini Képzőművészeti Egyetemen (UDK) tanult, majd a Kölni Médiaművészeti Főiskolán vett részt posztgraduális képzésben (KHM). A Vörös zaj harmadik kiállításának kurátora Rózsás Lívia.
A Vörös Zajt a Műcsarnok új projekt galériájában, az épület dísztermében lehet megtekinteni. Bár a Műcsarnok gazdag ornamentikájú neo-cinquecento stílusa itt is érvényesül, a magas mennyezetnek és a fehér falaknak köszönhetően mégis white cube jellegű tér ideális helyszínt biztosít a nagyméretű kísérleti kortárs installációk számára.