Eseménynaptár
2024. március
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2024.03.15. - 2024.03.15.
Szentendre
2024.03.14. - 2024.03.15.
Fülek
2024.03.11. - 2024.03.11.
Balassagyarmat
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.03.08.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.04. - 2024.03.10.
Budapest
2024.03.02. - 2024.03.03.
Szentendre
2024.03.02. - 2024.03.02.
Eger
2024.03.01. - 2024.03.01.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.02.29. - 2024.02.29.
Szombathely
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
2024.02.28. - 2024.02.28.
Hódmezővásárhely
2024.02.23. - 2024.03.10.
Hódmezővásárhely
2024.02.22. - 2024.05.19.
Szombathely
2024.02.15. - 2024.03.15.
Hódmezővásárhely
2024.02.10. - 2024.05.12.
Debrecen
PIM - Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet - Budapest
Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet
Cím: 1013, Budapest Krisztina körút 57.
Telefonszám: (1) 375-1184
Nyitva tartás: H,Sze 9-16: bábtár, emléktár, fotótár, hangtár, kézirattár, képzőművészeti gyűjtemény, kisnyomtatványtár, makett-gyűjtemény, szcenikai gyűjtemény, színlaptár,topográfia
H,Sze 9-16, P 9-14: videótár, tánctár, könyvtár, dokumentáció, központi adattár
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2014.09.18. - 2014.12.31.
időszaki kiállítás, képzőművészet, színházművészet, textilművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:

A bábtervezés összetett, sokoldalú tudást igényel. Maga a báb – egyfajta szintézis. Benne rejlik egy bizonyos dramaturgiai karakter, ami életre kel a színpadon. A bábtervezéshez szobrászati készség, anyagismeret és bábmechanikai tudás szükséges. A tradicionális bábtechnika ismeretével rendelkező tervező új bábtípusokat, új mechanikai megoldásokat tud létrehozni a dramaturgia maximális kiszolgálásához.


A báb helyettesíti a színészt a színpadtérben, de ez nem azonos a másolással. Nem tervezünk kis naturális emberfigurákat, vagy naturális állatokat. A báb, a méreténél, az anyagánál, a mozgásánál, illetve a karakter hordozásánál fogva egy stilizáció, mely sokkal gazdagabb, új formavilágával segít a szereplő megformálásában.


Egy báb elkészítéséhez sokféle anyagra van szükség: természetes anyagok, műanyagok, papír, fém, bőr, stb. A kísérletező kedvű bábtervező minden új anyagot kipróbál munkája során. Színházi előadáshoz bábot tervezni – játék, kísérlet, képző- és iparművészet egyben.„ Orosz Klaudia
Hogyan zajlik a bábtervezési folyamat? Miként kap végső formát egy-egy ötlet, elképzelés? A kiállításon betekintést nyerhetünk a színrevitelt megelőző munkálatokba. Megismerhetjük a bábok és díszletek készítésének technikáit, mozgatási mechanizmusokat, és természetesen a végeredményt, magukat a bábokat, születésük legkülönfélébb fázisaiban.


A Pécsi Országos Színházi Találkozón már látható volt ez a kiállítás egy kicsit más formában, de ugyanezzel a címmel. Most a budapestiek is betekinthetnek a bábok különös világába.

 

(Közreműködők: Orosz Klaudia, Juhász Tibor)