Eseménynaptár
2021. december
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
2021.12.01. - 2021.12.01.
Budapest
2021.12.01. - 2021.12.01.
Kápolnásnyék
2021.12.01. - 2021.12.01.
Budapest
2021.12.01. - 2022.01.16.
Budapest
2021.11.30. - 2021.11.30.
Szekszárd
2021.11.28. - 2021.11.28.
Budapest
2021.11.28. - 2021.11.28.
Eger
2021.11.27. - 2021.11.27.
Budapest
2021.11.27. - 2021.11.27.
Budapest
2021.11.27. - 2021.11.27.
Kápolnásnyék
2021.11.27. - 2021.11.27.
Veszprém
2021.11.26. - 2021.12.26.
Salgótarján
2021.11.25. - 2022.01.29.
Budapest
2021.11.25. - 2022.01.22.
Budapest
2021.11.25. - 2021.12.25.
Salgótarján
2021.11.24. - 2023.01.27.
Hódmezővásárhely
2021.11.22. - 2021.12.22.
Budapest
2021.11.21. - 2022.04.03.
Budapest
2021.11.20. - 2022.02.27.
Kecskemét
2021.11.20. - 2021.12.19.
Dunaújváros
Budapest Galéria - Budapest
A kiállítóház épülete
Cím: 1036, Budapest Lajos u. 158.
Telefonszám: (1) 388-6784
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2021.07.30. - 2021.10.03.
festészet, időszaki kiállítás, képzőművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A Budapest Galéria nemzetközi, csoportos kiállításának címét adó mikrotómia fogalma a természettudományok területéről származik. Azt az eljárást jelöli, amely során a vizsgálni kívánt anyagból – legyen az kőzet, állati, növényi vagy emberi szövet – a szakemberek egy nanométerben mérhető vastagságú szeletet metszenek le, hogy aztán mikroszkóp alatt tanulmányozhassák tulajdonságait.

A Mikrotómia című kiállításon szereplő festőművészek hasonló, anyagközpontú vizsgálódást folytatnak. A festményt, mint médiumot alapelemeire szedve, a vakráma-vászon-festék hármasát megbontva hoznak létre alkotásokat. Felhasogatják a vakrámát, szétvágják és összevarrják a vásznat, leoldják vagy visszaszedik a pigmentet a képfelületről. Feltárják a maszkolás technikájának nyomait, a szövet szálai között passzírozzák át a festéket, vagy épp a vásznat elhagyva, a falra festik meg a képet.

Míg Bernáth Dánielt és Dejan Dukic-ot a festészet organikussága érdekli, ahogyan a természet adta formák segítségével és az anyaggal közvetlen fizikai kontaktusban hozzák létre alkotásaikat, addig Bagi Attilát és Koszorús Ritát egyaránt foglalkoztatja a festmények térhez való viszonya és az alkotási folyamat során rétegződő képfelületek megmutatása. A négy fiatal alkotó, bár más-más megközelítésből és indíttatásból végzi “anyagkísérleteit”, mégis, mindannyiuk művei értelmezhetőek az új absztrakt festészetre adott reakcióként, egyúttal kérdésfeltevésként a festészet aktuális megítéléséről és létjogosultságáról.