Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.04.08. - 2024.04.08.
Szekszárd
2024.04.06. - 2024.04.06.
Kápolnásnyék
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
Budapest Galéria - Budapest
A kiállítóház épülete
Cím: 1036, Budapest Lajos u. 158.
Telefonszám: (1) 388-6784
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2021.07.30. - 2021.10.03.
festészet, időszaki kiállítás, képzőművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A Budapest Galéria nemzetközi, csoportos kiállításának címét adó mikrotómia fogalma a természettudományok területéről származik. Azt az eljárást jelöli, amely során a vizsgálni kívánt anyagból – legyen az kőzet, állati, növényi vagy emberi szövet – a szakemberek egy nanométerben mérhető vastagságú szeletet metszenek le, hogy aztán mikroszkóp alatt tanulmányozhassák tulajdonságait.

A Mikrotómia című kiállításon szereplő festőművészek hasonló, anyagközpontú vizsgálódást folytatnak. A festményt, mint médiumot alapelemeire szedve, a vakráma-vászon-festék hármasát megbontva hoznak létre alkotásokat. Felhasogatják a vakrámát, szétvágják és összevarrják a vásznat, leoldják vagy visszaszedik a pigmentet a képfelületről. Feltárják a maszkolás technikájának nyomait, a szövet szálai között passzírozzák át a festéket, vagy épp a vásznat elhagyva, a falra festik meg a képet.

Míg Bernáth Dánielt és Dejan Dukic-ot a festészet organikussága érdekli, ahogyan a természet adta formák segítségével és az anyaggal közvetlen fizikai kontaktusban hozzák létre alkotásaikat, addig Bagi Attilát és Koszorús Ritát egyaránt foglalkoztatja a festmények térhez való viszonya és az alkotási folyamat során rétegződő képfelületek megmutatása. A négy fiatal alkotó, bár más-más megközelítésből és indíttatásból végzi “anyagkísérleteit”, mégis, mindannyiuk művei értelmezhetőek az új absztrakt festészetre adott reakcióként, egyúttal kérdésfeltevésként a festészet aktuális megítéléséről és létjogosultságáról.