Eseménynaptár
2024. március
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2024.03.15. - 2024.03.15.
Szentendre
2024.03.14. - 2024.03.15.
Fülek
2024.03.11. - 2024.03.11.
Balassagyarmat
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.03.08.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.04. - 2024.03.10.
Budapest
2024.03.02. - 2024.03.03.
Szentendre
2024.03.02. - 2024.03.02.
Eger
2024.03.01. - 2024.03.01.
Sepsiszentgyörgy
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.02.29. - 2024.02.29.
Szombathely
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
2024.02.28. - 2024.02.28.
Hódmezővásárhely
2024.02.23. - 2024.03.10.
Hódmezővásárhely
2024.02.22. - 2024.05.19.
Szombathely
2024.02.15. - 2024.03.15.
Hódmezővásárhely
2024.02.10. - 2024.05.12.
Debrecen
Budapest Galéria - Budapest
A kiállítóház épülete
Cím: 1036, Budapest Lajos u. 158.
Telefonszám: (1) 388-6784
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2019.01.23. - 2019.03.24.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Schmal Károly művészete szándékoltan szegény anyagokból és kevés eszközzel létrehozott, filozofikus festészet, absztrakció és figuralitás határán. Korábban papír alapú tempera festményeit objektekké alakítva térbeli módon is megfogalmazta a sík, a tér, a látvány és a látszat, művészet és valóság festői problémáit, több alkalommal kiállítva a Budapest Galériában is. Rend és a rend felbomlása, hiánya mindig is jelen volt művészeti problémafelvetései között.
Schmal Károly: Ez is, az is, 2017, papír, pasztel, 33×36 cm
Kiállításunk Schmal legújabb munkáiból nyújt válogatást. Gyakran a tájkép, a csendélet és az absztrakció határán mozgó, hol a rajzhoz, hol a festészethez közelítő, papír alapú képei a gyűrt-formázott hordozó által a gyötröttség, a szenvedés drámai szituációjából indulnak ki. A kaotikus, olykor űrszerűen távoli képalap, vagy másként háttér és az abban megjelenő festői esemény éles kontrasztban állnak egymással, s éppen ez teremti meg a kép sajátos feszültségét.