Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.25. - 2024.04.25.
Budapest
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.24. - 2024.04.24.
Érd
2024.04.23. - 2024.04.23.
Szombathely
2024.04.23. - 2024.04.23.
Érd
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum - Esterházy-palota - Győr
A múzeum épülete
Cím: 9021, Győr Király u. 17.
Telefonszám: (96) 322-695, (20) 532-2644
Nyitva tartás: K-V 10-18
2014. május 1-jén, szerdán a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum ünnepi nyitva tartása az alábbiak szerint alakul: az Esterházy-palota 10-18-ig nyitva, többi kiállítóhelyünk zárva tart.
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2018.06.22. - 2018.09.30.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Egyéni belépő felnőtteknek
800 HUF
Egyéni belépő diákoknak
400 HUF
Egyéni belépő nyugdíjasoknak
400 HUF
Belépő családoknak
1800 HUF
/ család
Egyéni kombinált belépő
(Esterházy palota és Apátúr ház + 2 szabadon választható kiállítóhely)
2500 HUF
/ 3 nap
Tárlatvezetés magyar nyelven
3000 HUF
Tárlatvezetés idegen nyelven
6000 HUF
A Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeumban 2018. június 22 - szeptember 30. között Maurer Dóra Hajtogatott idő - filmretrospektív című kiállítását tekinthetik meg az érdeklődők.

Abban, hogy mit keres egy film a múzeumban elméleti diskurzus, nem kis szerepe volt Ricciotto Canudonak, aki már 1908-ban egyértelműen a többi művészeti ág közé sorolta az új médiumot. Canudo ekkor még csupán hatodik művészeti ágként beszélt a moziról, amely a költészet, a zene, a festészet, az építészet és a szobrászat legfiatalabb testvéreként foglalhat helyet a művészeti ágak sorában. Canudo úgy fogalmazott, hogy a mozi, mint „művészeti kifejezés a tér ritmusai (képzőművészet) és az idő ritmusai (zene és költészet)) közötti kiegyezés.”

Ezzel megnyílt, de legalábbis megnyílhatott volna az út a mozgóképek térbeli elképzelésére komolyabb kifejtésére is. Canudo tehát nem kizárólag időben kibontakozó művészeti ágnak tekintette az újdonsültet, hanem már ekkor térbeli és időbeli sajátosságokat magánviselő jellegzetességek birtokosának látta a legfiatalabb művészeti ágat: „mozgásban lévő festmény”. Amennyiben arra hajlunk, hogy mozgásban lévő festményként gondoljuk el a mozgóképet (amely a mozinak még mindig egy elég korlátolt felfogása volna csupán még a kiállított mozgóképeket illetően is), valóban nem tagadhatjuk meg tőle térbeli kiterjedését, ez esetben viszont nem is tárgyalhatunk róla kizárólag mint időbeli attribútumokkal rendelkező művészeti ágról. A mozgókép, amennyiben térbeli tulajdonságokkal is bír, térben is megmutatkozhat, a tér ritmusaival bíró művészeti ágak között is bemutatható. Ennek ellenére a korai időszak különböző vetítési körülményeket felmutató néhány évét leszámítva hosszú időn keresztül mozgóképekkel kizárólag a színháztól örökölt moziapparátus keretein belül találkozhattunk. Ez a vetítési környezet, amely egy sötét teremben meghatározott időre székéhez láncolja a befogadót, a mozgókép narratív tulajdonságainak kibontakozására és fejlődésére nyújtott remek lehetőséget.

Maurer korai filmjei irányadók voltak a Balázs Béla Stúdió „Filmnyelvi sorozata” számára, amelyet Bódy Gábor kezdeményezett azzal a céllal, hogy különböző művészeti ágak avantgárdista alkotóit a film számára összehozza, és ez sikerült is a kor számos fontos írójával, költőjével, zeneszerzőjével és nem utolsósorban képzőművészével.

Az elmúlt 10-15 évben egyre több vetítésre kerül sor nemzetközi és hazai kiállításokon, ami mögött egy egész esztétikai ok - okozati rendszer húzódik meg. Ebből a szempontból egy önmagában is különösen fontos esemény - Maurer Dóra filmretrospektív kiállítása - sajátos megvilágításba kerülhetne.

A kiállításon Maurer Dóra, konceptuális fotók, film állóképanalizisek mellett 12 filmje kerül bemutatásra, loopolva