Eseménynaptár
2018. április
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
2018.04.27. - 2018.04.27.
Kiskunfélegyháza
2018.04.26. - 2018.06.04.
Budapest
2018.04.26. - 2018.05.19.
Szeged
2018.04.25. - 2018.04.25.
Győr
2018.04.25. - 2018.04.27.
Veszprém
2018.04.21. - 2018.09.02.
Gödöllő
2018.04.21. - 2018.08.20.
Budapest
2018.04.20. - 2018.07.29.
Debrecen
2018.04.17. - 2018.05.16.
Budapest
2018.04.12. - 2018.09.02.
Budapest
2018.04.11. - 2018.12.02.
Veszprém
2018.04.10. - 2018.05.10.
Szekszárd
2018.04.06. - 2018.05.13.
Kecskemét
2018.03.01. - 2018.05.31.
Budapest
2018.03.01. - 2018.08.31.
Budapest
2018.02.25. - 2018.04.29.
Budapest
2012.03.01. - 2012.03.31.
Vác
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
2012.01.22. - 1970.01.01.
Budapest
2011.10.04. - 1970.01.01.
Nagykáta
Petőfi Irodalmi Múzeum - Budapest
© Petőfi Irodalmi Múzeum<br>A múzeum épülete
Cím: 1053, Budapest Károlyi u. 16.
Telefonszám: (1) 317-3611
Nyitva tartás: K-V 10-18
Ünnepnapokon: XII.24.:10-14, XII.25.-26.: zárva, XII.31.: 10-14.
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2017.07.13. - 2017.09.01.
fotóművészet, időszaki kiállítás, irodalom
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
(az állandó kiállítások megtekintésére)
600 HUF
/ fő
Belépő felnőtteknek
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
800 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
(az állandó kiállítások megtekintésére)
300 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
400 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
(az állandó kiállítások megtekintésére)
300 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
400 HUF
/ fő
Belépő családoknak
(az állandó kiállítások megtekintésére)
1100 HUF
/ család
Belépő családoknak
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
1500 HUF
/ család
Tárlatvezetés diákoknak
(múzeumpedagógussal)
2500 HUF
/ csoport
Adott két ember. Egy nyolcéves kislány és húszéves cselgáncsedzője. Nevezzük őket Annának és Jánosnak. Eltelik húsz év. Adott ugyanaz a két ember. A cselgáncsedzőből író lett, a kislányból fotóművész. Egyik felkéri a másikat egyik kiállítása megnyitására. És rájönnek, hogy sok mindenben nagyon hasonlóan látják a világot. Talán a cselgáncs teszi? Japán nevén dzsúdó, vagyis a „szelíd út".

Aztán játékba fognak. Olyan ez, mint a cselgáncs. Van benne csel is, gáncs is. Egymást próbálják kicselezni, csőbe húzni, különböző technikákkal ellenlépésre kényszeríteni. Aki földre puffan, nyomban felugrik, és a meccs folytatódik. A küzdelem barátságos, bár olykor kegyetlen. Végső győztes a közönség.
 
Anna küld Jánosnak három feltételt, amit írás közben be kell tartania. Mondjuk ábrázolja a próza több nézőpontból ugyanazt a történetet. Továbbá jelenjen meg valahogy a pontatlan látás, a részleges élesség problémája. Még továbbá az a gondolat, hogy "véletlen nincs, intuíció van". És János ír egy novellát ezek közt a keretek közt.
 
János küld Annának három feltételt, amit fotózás közben be kell tartania. Mondjuk a képek ábrázoljanak valami módon egy-egy szólást vagy közmondást. Meg legyen rajtuk valamely emberi testrész. Meg még legyen közük a tapintáshoz. És Anna levadászik három-négy képet, betartva a fenti megkötéseket.
 
Ezután jön a második kör. János elküldi Annának a novellákat, no meg három új szabályt. Anna elküldi Jánosnak a képeket, plusz három új szabályt. Újabb írás születik és újabb képek. Aztán kezdik elölről. Még egyszer, még kétszer, még ötször. Amíg a kedvükből telik.
 
Aztán úgy érzik, mindezt másokkal is meg kellene osztani. Legyen egy kiállítás képekkel, szövegekkel. Legyen egy megnyitó est vetítéssel, felolvasással, beszélgetéssel. Na meg persze játékkal, melyben a nézők is részt vesznek. És látják, hogy ez jó. Hogy a szelíd út izgalmas világba vezet.

Ez persze mind egyszerre igaz is, meg nem is. Hiszen Annán és Jánoson keresztül valójában a világ szavai és képei beszélgetnek egymással, a látvány és a jelek nyelvén. Ők a szócső és a képcső, ők a transzferzóna. A betonkeverő, melyben a világ anyaga erővé elegyedik. Ők a cselgáncsosok, és minden cselgáncsos névtelen. Csak a tatami surrogása és a testek puffanása örökkévaló. Meg az élet, ahogy folytonosan elesik, majd rögtön felugrik, és minden folytatódik tovább. Vagy minden kezdődik elölről.