Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.26. - 2024.04.26.
Tiszadada
2024.04.26. - 2024.04.26.
Nagybereg
2024.04.26. - 2024.04.27.
Táp
2024.04.26. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.26. - 2024.06.26.
Szombathely
2024.04.26. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.25. - 2024.04.25.
Budapest
2024.04.25. - 2024.09.30.
Szeged
2024.04.25. - 2024.09.22.
Szeged
2024.04.24. - 2024.04.24.
Érd
2024.04.23. - 2024.04.23.
Szombathely
2024.04.23. - 2024.04.23.
Érd
2024.04.20. - 2024.04.20.
Szeged
2024.04.20. - 2024.04.20.
Eger
2024.04.20. - 2024.11.24.
Budapest
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
Budapest Galéria - Budapest
A kiállítóház épülete
Cím: 1036, Budapest Lajos u. 158.
Telefonszám: (1) 388-6784
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2017.03.07. - 2017.05.16.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A Block Csoport és egy osztrák alkotócsoport 2015-ben közös projektet dolgozott ki, melynek eredményeként 2015 novemberében a bécsi Künstlerhausban nagyszabású kiállítást szerveztek. Ahogy azt a rendezvény címe – A látszat csal – is jelzi, a projekt központi gondolata a művészet látványteremtési gyakorlatának vizsgálata, ennek „átvilágítása”, és az így felmerülő kérdések értelmezése volt.
A látszat csal
Olyan kérdések ezek, amelyek mentén Kazimir Malevics eljutott a festői ábrázolás teljes absztrakciójáig (Fehér négyzet fehér alapon, 1919), és ami a művészi ábrázolás végső állomását is jelentheti. Mire is gondolt Malevics, amikor a látványteremtés folyamatában a művészet „hazugságát” emlegette? A síkfelületen történő képi ábrázolás folyamatában a tér-illúzió megteremtését nevezte hazugságnak, amelynek dilemmáját úgy vélte feloldani, hogy a vászon négyzet alakú síkfelületére egy hasonló alakú síkidomot festett, kikerülve ezzel az illúzióteremtés csapdáját és megőrizve a művész etikai tisztaságát.

A görög filozófus, Platón elképzelései szerint a művészet kétszeresen is hazugnak mondható, hiszen a fizikai valóságot igyekszik tükrözni. Az anyagi világ viszont nem más, mint az ideák tökéletes világának tökéletlen tükörképe, és mint ilyen, szükségszerűen torz. E logika alapján a művészet tehát a tükörkép tükörképe, ezért nevezhető kétszeresen hazugnak, és Az állam című művében Platón ezért száműzi a művészeket a társadalom perifériájára.

A művészi gyakorlatban az alkotók elkerülhetetlenül szembetalálják magukat ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel, és nyilván minden művész megpróbál a maga számára megnyugtató válaszokat találni ezekre. A most vázolt közös projekt is ennek jegyében született, amelynek eredményeit, a már említett csereprogram következő lépéseként Budapesten, a Lajos utcai Budapest Galériában visszük a nagyközönség elé.