Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.17. - 2024.07.21.
Budapest
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.04.08. - 2024.04.08.
Szekszárd
2024.04.06. - 2024.04.06.
Kápolnásnyék
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
Szent István Király Múzeum - Országzászlótéri Kiállítóhely - Székesfehérvár
Cím: 8000, Székesfehérvár Országzászló tér 3.
Telefonszám: (22) 398-083, (22) 315-583
Nyitva tartás: Ideiglenesen zárva.
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2016.05.20. - 2016.09.18.
festészet, grafika, időszaki kiállítás, képzőművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
900 HUF
/ fő
Belépő felnőtteknek
(időszaki kiállítás megtekintésére)
700 HUF
/ fő
Belépő felnőtteknek
(az állandó és az időszaki kiállítások megtekintésére)
1400 HUF
/ fő
Csoportos belépő felnőtteknek
(min. 10 fő)
800 HUF
/ fő
Csoportos belépő felnőtteknek
(időszaki kiállítás megtekintésére, min. 10 fő)
600 HUF
/ fő
Csoportos belépő felnőtteknek
(az állandó és az időszaki kiállítások megtekintésére, min. 10 fő)
1300 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
450 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
(időszaki kiállítás megtekintésére)
350 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
(az állandó és az időszaki kiállítások megtekintésére)
700 HUF
/ fő
Csoportos belépő diákoknak
(min. 10 fő)
350 HUF
/ fő
Csoportos belépő diákoknak
(időszaki kiállítás megtekintésére, min. 10 fő)
250 HUF
/ fő
Csoportos belépő diákoknak
(az állandó és az időszaki kiállítások megtekintésére, min. 10 fő)
600 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
(időszaki kiállítás megtekintésére)
350 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
(az állandó és az időszaki kiállítások megtekintésére)
700 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
450 HUF
/ fő
Csoportos belépő nyugdíjasoknak
(időszaki kiállítás megtekintésére, min. 10 fő)
250 HUF
/ fő
Csoportos belépő nyugdíjasoknak
(az állandó és az időszaki kiállítások megtekintésére, min. 10 fő)
600 HUF
/ fő
Csoportos belépő nyugdíjasoknak
(min. 10 fő)
350 HUF
/ fő
Belépő családoknak
2000 HUF
/ család
Belépő családoknak
(időszaki kiállítás megtekintésére)
1500 HUF
/ család
Belépő családoknak
(az állandó és az időszaki kiállítások megtekintésére)
3000 HUF
/ család
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven felnőtteknek
(max. 25 fő)
6100 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven felnőtteknek
(26 főtől)
7200 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven diákoknak
(max. 25 fő)
2800 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven diákoknak
(26 főtől)
3500 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven diákoknak
(max. 25 fő)
8300 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven diákoknak
(26 főtől)
9500 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven nyugdíjasoknak
(max. 25 fő)
2800 HUF
/ csoport
Csoportos tárlatvezetés magyar nyelven nyugdíjasoknak
(26 főtől)
3500 HUF
/ csoport
iSKI KOCSIS Tibor LUNA című rajz-installációja egyéni művészi reflexiót fogalmaz meg a tudományos és kultúrtörténeti szempontból is kimagasló Apollo-programra. Kortárs tájképként definiálható nagyméretű szénrajzainak inspirációs forrása az Apollo-16 és Apollo-17 űrhajósai által 1972. áprilisban és decemberben készített fotódokumentumok.
LUNA. iSKI KOCSIS TIBOR
Az 1969-es sikeres Holdra szállás máig ható, az emberiség legnagyszerűbb tudományos eredményei közé sorolt teljesítmény, emellett a hidegháborús katonai szembenállás idején egy, az egész emberiség eggyé válását elősegítő, szimbolikus esemény volt, amely rövid időn belül elvezetett a nagyhatalmak világűrbeli együttműködéséhez és a katonai enyhüléshez. A Holdon az Apollo-17 1972. decemberi útja óta nem járt emberi lény.

iSKI KOCSIS az elmúlt közel tíz évben kiemelt figyelmet szentelt a festőrajznak, az olyan rajzoknak, amelyek hangsúlyosan a festői gondolkodás mentén valósulnak meg. Technikájában klasszikus rajzi eszközhasználatot mutatnak (szén, ceruza, kréta), dinamikában a festői foltrajzot helyezik előtérbe a grafikusabb vonalrajzot megelőzve. Témájukban kortárs kultúránkból merítenek, ugyanakkor állandóan reflektálnak a rajzra, magára a festéstől vett mechanizmusra, mint folyamatra, mesterségre és filozófiára.

A Luna-sorozat alapját az Apollo-program során fotózott dokumentumképek adják, amelyeknek azon túl, hogy egy-egy holdséta körülményeit dokumentálják, gyakran művészeti érték is tulajdonítható. A Luna-sorozat rajzai részletekbe menően pontos természetrajzok, melyek első ránézésre tájképek, a valóság realisztikus ábrázolásai, de közelebbről szemlélve őket inkább furcsa meditációk. A kiállítási anyaghoz tartozik még egy pasztell rajz, amely egy sűrű növényzetű földdarabkát mutat meg. A kép vizuális és gondolati kontrasztelemként jelenik meg a kiállításon. A holdtájkép-rajzok fekete-fehérek, a földi tájkép színes. Az általában nagyméretű – gyakran több méteres – papíralapú rajzok technikája: szén, grafit.

„A téma mellett a szakmai, festői döntésemet a fényképeken tapasztalt színjelenség miatt hoztam meg – írja iSKI KOCSIS –, ugyanis a színes negatívra, diára fotózott képeken a holdtáj látványa fekete-fehér, azon egyszerű ok miatt, mert a Holdnak nincs légköre, így a nap ultraviola sugárzása, színsemlegesítő hatása közvetlen érvényesül a felszínen. Viszont a tájban megjelenő földi származású tárgy színesen látható. Ezen kontraszt tökéletes jelképként értelmezhető, mint az elidegenítő körülmény ember és növényzetmentes táj között. Az Apollo-program során a világ nyugati fele egyenes adásban nézhette a televízió képernyőkön keresztül a Föld egyre kisebb és kisebb képét, mindaddig, míg a Hold horizontján a képernyő kicsiny szegletét kitöltő golyóvá zsugorodott. A látvány mentális hatása elementáris volt. A Föld törékenységét és egyedülállóságát hangsúlyozó képek meghatározó élményként gyökerévé váltak, vagy adtak új lendületet az egész világban szétfutó zöld mozgalmaknak.”

Mindezekkel kiegészítve kapjuk azt az összképet, amit a művész ezen legújabb projektjével elénk szeretne tárni.