Eseménynaptár
2024. április
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
2024.04.16. - 2024.04.16.
Érd
2024.04.16. - 2024.04.16.
Szeged
2024.04.12. - 2024.04.12.
Debrecen
2024.04.12. - 2024.04.12.
Sepsiszentgyörgy
2024.04.12. - 2024.04.12.
Szekszárd
2024.04.12. - 2024.07.11.
Budapest
2024.04.11. - 2024.04.11.
Komárom
2024.04.10. - 2024.09.01.
Budapest
2024.04.08. - 2024.04.08.
Kápolnásnyék
2024.04.08. - 2024.04.08.
Eger
2024.04.08. - 2024.04.08.
Szekszárd
2024.04.06. - 2024.04.06.
Kápolnásnyék
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
Iparművészeti Múzeum - Budapest
Cím: 1091, Budapest Üllői út 33-37.
Telefonszám: (1) 456-5100
Nyitva tartás: A múzeum egész évben zárva tart.
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2016.04.01. - 2017.06.11.
időszaki kiállítás, Iparművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A kiállítás három termének anyaga három szín: a zöld, a kék és a vörös köré szerveződik, oly módon, hogy az adott szín dominánsan jelenik meg az egyes termekben bemutatott műtárgyakon. A tárgyak színek szerinti rendszerezésével a célunk az, hogy új összefüggések mentén mutassuk be az Iparművészeti Múzeum gazdag és sokszínű gyűjteményét, épp ezért a tárlat kizárólag a múzeum saját anyagára épül. A szín, mint formai kritérium alapján került egymás mellé régi és modern, szakrális és profán, ünnepi és hétköznapi, ezáltal a műtárgyak jelentésének és értelmezésének új aspektusai tárulnak fel.
Tál fedéllel - káposzta formájú. Holics, 1760 k.
A szín az iparművészeti tárgyak megjelenésének mindenkor az egyik legmeghatározóbb eleme: bizonyos esetekben szimbolikus jelentőséggel bír, máskor csupán gyártástechnikai vagy esztétikai okokból választották. Az Iparművészeti Múzeumban őrzött műtárgyakon leggyakrabban a kék, a zöld és a vörös árnyalatai fordulnak elő, de történetesen épp ezek az alapszínei a fényerő összeadásán alapuló ún. additív színkeverésnek, s így valamennyi digitális képmegjelenítő eszköznek is.

A válogatás – amelyben egyaránt akadnak jól ismert főművek és eddig soha be nem mutatott darabok – az iparművészet valamennyi műfaját átfogva sajátos metszetét adja a múzeum gyűjteményének.