Eseménynaptár
2024. március
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2024.03.23. - 2024.03.23.
Kaposvár
2024.03.23. - 2024.03.23.
Budapest
2024.03.23. - 2024.03.23.
Eger
2024.03.22. - 2024.03.22.
Budapest
2024.03.22. - 2024.03.22.
Szombathely
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.03.15.
Szentendre
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.14. - 2024.03.15.
Fülek
2024.03.11. - 2024.03.11.
Balassagyarmat
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
2024.02.23. - 2024.03.10.
Hódmezővásárhely
2024.02.22. - 2024.05.19.
Szombathely
Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház - Budapest
Cím: 1065, Budapest Nagymező utca 20.
Telefonszám: (1) 473-2666
Nyitva tartás: H-V 11-19
2015. május 1-én zárva tart.
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2015.11.13. - 2016.01.03.
fotóművészet, időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
„Két ország között élek, négy állampolgárságom van, mivel azonban a szüleim magyarok voltak, s magam is itt éltem életem legfontosabb időszakában, nyolctól harminckét éves koromig, természetes számomra ennek vállalása.”
Mari Mahr: Ketten
Mari Mahr (1941), Santiago de Chilében született, Londonban élő, magyar származású fotóművész Ketten című kiállításában, két – Graham Percyhez, néhai férjéhez köthető – sorozatát mutatjuk be. Az új-zélandi születésű művész, illusztrátor, tipográfus és tervező harmincöt éven át volt párja a mindennapokban és a „művész-létben” is.

Mari Mahr férje súlyos betegségének időszaka alatt és elvesztése után született képei, a fájdalom és mégis az élet természetéhez tartozó halál visszavonhatatlanságát, ugyanakkor teremtő erővé is tehető voltát bizonyítják.
A kiállítás szerves részét képezik Gregory O’Brien és Jenny Bornholdt új-zélandi költő házaspár képekhez irt versei.

Mari Mahr életművének minden szakaszában meghatározó a személyes érintettség, az átélt történések, megélésének, megértésének, feldolgozásának „össze-tett” képekben való megjelenítése. Ezek a „kollázs-fotográfiák” nemcsak több alkotói örökség folytatásaként foghatóak fel, hanem azok megújításaként is. Életútja a kultúrák sokféleségében telik és képeiben mindezek szimbólumrendszere válik egésszé. A dél-amerikai mágikus realizmus a kelet- és nyugat-európai valóság alkotóelemeivel forr eggyé, ötvözve rejtélyekkel teli magánvilágával.

A két szériában Párizs és Edinburgh azok a városok, ahol az együtt töltött séták nyomán új életre kelnek az emlékek és megjelenik a lehetséges múlt. A konstruált jelenetek világában mindennek története és jelentősége van, az arányrendszerek átalakulnak és az emlékekkel teli tárgyak egymás függvényében más jelentőséget nyernek és új jelentéseket is kapnak.