Eseménynaptár
2015. augusztus
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
08.03.-
08.03.
Budapest
08.03.-
08.07.
Győr
08.03.-
08.07.
Debrecen
08.03.-
08.07.
Makó
08.03.-
08.16.
Székesfehérvár
08.03.-
08.07.
Püspökladány
08.03.-
08.07.
Dombóvár
08.02.-
08.02.
Budapest
08.02.-
08.02.
Békéscsaba
08.02.-
08.02.
Mór
08.01.-
08.31.
Győr
07.31.-
09.06.
Budapest
07.31.-
03.01.
Kecskemét
07.30.-
09.20.
Csíkszereda
07.27.-
10.31.
Bakonybél
07.27.-
08.31.
Győr
07.26.-
08.09.
Székesfehérvár
07.25.-
08.23.
Mosonmagyaróvár
07.22.-
08.22.
Komló
07.20.-
09.20.
Budapest
Új Budapest Galéria
Budapest
akadálymentesített
Cím: 1056, Budapest Bálna-Budapest, Fővám tér 11-12.
Telefonszám: (1) 426-4714
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2012.06.07. - 2012.07.29.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1000 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
500 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
500 HUF
/ fő
A művészetpedagógiai munkámat reprezentáló kiállításon a tanári munkát sajátos művészeti projektként, konceptuális műként mutatom be. Számomra a tanítás művészeti alkotó tevékenység, amelynek lényege az alakítás, mely során az alkotó és a médium kölcsönös együtthatásban van egymással, a tanár és a diák állandó interakciója mindkét aktív résztvevőt alakítja, formálja.

A tanítási folyamatokat kiragadott példákkal idézem fel, tanítványaim "válaszait" mutatom be, melyeket általam felvetett problémákra adtak, olyan megoldásokat, amelyek számomra is érdekesek voltak. Bár a kiragadott példák azt a képzetet kelthetik, hogy a tanítás lényege a "jó pedagógiai ötletek" feldobása, miközben a valóság az, hogy az igazi pedagógiai munka, a nevelés egy tervezett, felépített, hosszú folyamat. A kiállítási formából fakadóan következik azonban, hogy nem tudományosan rendszerezve jelenítem meg az éveken át tartó munkát, hanem sokkal inkább egyidejűségként, művészeti metaforaként.

Ez több is és kevesebb is mint egy tudományos, rendszerező bemutatás. Több, amennyiben egyszerre megragadhatóbb, kevesebb, amennyiben koherensnek, lezártnak tüntet fel egy hosszú idő alatt fokozatosan alakuló, pedagógiai gyakorlatot.

A kiállító térbe függesztett térszerkezet egy konstrukció ("Permanent food") , amelynek szerkezetét erre az alkalomra hoztam létre. Elképzelésem szerint a rugalmas, törékeny, hálószerű szerkezet utal arra a rögtönzéseknek, változtatásnak is teret adó tervezésre, a folyamatosságra, amit a komolyan vett tanítás is igényel. Felületén azonban sok év alatt összegyűlt képi elemek, számomra inspiráló vagy általam inspirált kép fragmentumok jelennek meg, képeznek kvázi burkot. Ez a térkollázs a kiállítás folyamán is alakul, jelezve azt, hogy nem egy végleges, lezárt műről van szó.

Bodóczky István

Képekben

Videótár

On.tour: A berlini Zsidó Múzeum az iskolákban
Leonardo zseniális szerkezetei a Haáz Rezső Múzeumban - Székelyudvarhely
Hogyan készül a litográfia?
Szelíd motorosok
Remekművek születésnapja: 100 éves a Puskin Múzeum
A Titanic mentőcsóknakja
Ottlik Géza a PIM-ben
Levegő, tér és repülés
Múzeumok Majálisa 2012
Új berendezéssel gyarapodott az Olajipari Múzeum