Eseménynaptár
2015. április
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
04.25.-
04.26.
Budapest
04.25.-
07.19.
Budapest
04.24.-
05.31.
Szombathely
04.24.-
06.28.
Kecskemét
04.24.-
05.25.
Budapest
04.24.-
05.31.
Budapest
04.24.-
10.31.
Pécs
04.24.-
05.26.
Debrecen
04.24.-
04.30.
Szombathely
04.24.-
06.21.
Székesfehérvár
04.24.-
08.23.
Budapest
04.22.-
04.30.
Mór
04.13.-
04.25.
Pécs
04.08.-
05.08.
Debrecen
03.21.-
04.26.
Budapest
03.17.-
05.10.
Budapest
03.14.-
05.17.
Kecskemét
03.01.-
05.31.
Sopron
11.27.-
07.30.
Budapest
09.16.-
08.31.
Szekszárd
Új Budapest Galéria
Budapest
akadálymentesített
Cím: 1056, Budapest Bálna-Budapest, Fővám tér 11-12.
Telefonszám: (1) 426-4714
Nyitva tartás: K-V 10-18
2012.06.07. - 2012.07.29.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1000 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
500 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
500 HUF
/ fő
A művészetpedagógiai munkámat reprezentáló kiállításon a tanári munkát sajátos művészeti projektként, konceptuális műként mutatom be. Számomra a tanítás művészeti alkotó tevékenység, amelynek lényege az alakítás, mely során az alkotó és a médium kölcsönös együtthatásban van egymással, a tanár és a diák állandó interakciója mindkét aktív résztvevőt alakítja, formálja.

A tanítási folyamatokat kiragadott példákkal idézem fel, tanítványaim "válaszait" mutatom be, melyeket általam felvetett problémákra adtak, olyan megoldásokat, amelyek számomra is érdekesek voltak. Bár a kiragadott példák azt a képzetet kelthetik, hogy a tanítás lényege a "jó pedagógiai ötletek" feldobása, miközben a valóság az, hogy az igazi pedagógiai munka, a nevelés egy tervezett, felépített, hosszú folyamat. A kiállítási formából fakadóan következik azonban, hogy nem tudományosan rendszerezve jelenítem meg az éveken át tartó munkát, hanem sokkal inkább egyidejűségként, művészeti metaforaként.

Ez több is és kevesebb is mint egy tudományos, rendszerező bemutatás. Több, amennyiben egyszerre megragadhatóbb, kevesebb, amennyiben koherensnek, lezártnak tüntet fel egy hosszú idő alatt fokozatosan alakuló, pedagógiai gyakorlatot.

A kiállító térbe függesztett térszerkezet egy konstrukció ("Permanent food") , amelynek szerkezetét erre az alkalomra hoztam létre. Elképzelésem szerint a rugalmas, törékeny, hálószerű szerkezet utal arra a rögtönzéseknek, változtatásnak is teret adó tervezésre, a folyamatosságra, amit a komolyan vett tanítás is igényel. Felületén azonban sok év alatt összegyűlt képi elemek, számomra inspiráló vagy általam inspirált kép fragmentumok jelennek meg, képeznek kvázi burkot. Ez a térkollázs a kiállítás folyamán is alakul, jelezve azt, hogy nem egy végleges, lezárt műről van szó.

Bodóczky István

Képekben

Videótár

Új berendezéssel gyarapodott az Olajipari Múzeum
Levegő, tér és repülés
Roland Poskaalkotásai a Rockfordi Művészeti Múzeumban
Egyiptomi Múzeum - Torino, Olaszország
On.tour: A berlini Zsidó Múzeum az iskolákban
Saab Múzeum
Battai helyszínelők - A bronzkor nyomában
Qi Baichi Budapesten
Múzeumok Majálisa 2012
Dankó Pista hegedűje