Eseménynaptár
2024. március
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2024.03.23. - 2024.03.23.
Kaposvár
2024.03.23. - 2024.03.23.
Budapest
2024.03.23. - 2024.03.23.
Eger
2024.03.22. - 2024.03.22.
Budapest
2024.03.22. - 2024.03.22.
Szombathely
2024.03.21. - 2024.05.10.
Fülek
2024.03.15. - 2024.03.15.
Szentendre
2024.03.15. - 2024.04.15.
Szentendre
2024.03.14. - 2024.03.15.
Fülek
2024.03.11. - 2024.03.11.
Balassagyarmat
2024.03.09. - 2024.06.22.
Kecskemét
2024.03.08. - 2024.05.01.
Túrkeve
2024.03.07. - 2024.04.21.
Gyula
2024.03.01. - 2024.04.01.
Tatabánya
2024.03.01. - 2024.08.31.
Szeged
2024.02.29. - 2024.04.30.
Herend
2024.02.23. - 2024.03.10.
Hódmezővásárhely
2024.02.22. - 2024.05.19.
Szombathely
Új Budapest Galéria - Budapest
Cím: 1056, Budapest Bálna-Budapest, Fővám tér 11-12.
Telefonszám: (1) 426-4714
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2012.06.07. - 2012.07.29.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1000 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
500 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
500 HUF
/ fő
A művészetpedagógiai munkámat reprezentáló kiállításon a tanári munkát sajátos művészeti projektként, konceptuális műként mutatom be. Számomra a tanítás művészeti alkotó tevékenység, amelynek lényege az alakítás, mely során az alkotó és a médium kölcsönös együtthatásban van egymással, a tanár és a diák állandó interakciója mindkét aktív résztvevőt alakítja, formálja.

A tanítási folyamatokat kiragadott példákkal idézem fel, tanítványaim "válaszait" mutatom be, melyeket általam felvetett problémákra adtak, olyan megoldásokat, amelyek számomra is érdekesek voltak. Bár a kiragadott példák azt a képzetet kelthetik, hogy a tanítás lényege a "jó pedagógiai ötletek" feldobása, miközben a valóság az, hogy az igazi pedagógiai munka, a nevelés egy tervezett, felépített, hosszú folyamat. A kiállítási formából fakadóan következik azonban, hogy nem tudományosan rendszerezve jelenítem meg az éveken át tartó munkát, hanem sokkal inkább egyidejűségként, művészeti metaforaként.

Ez több is és kevesebb is mint egy tudományos, rendszerező bemutatás. Több, amennyiben egyszerre megragadhatóbb, kevesebb, amennyiben koherensnek, lezártnak tüntet fel egy hosszú idő alatt fokozatosan alakuló, pedagógiai gyakorlatot.

A kiállító térbe függesztett térszerkezet egy konstrukció ("Permanent food") , amelynek szerkezetét erre az alkalomra hoztam létre. Elképzelésem szerint a rugalmas, törékeny, hálószerű szerkezet utal arra a rögtönzéseknek, változtatásnak is teret adó tervezésre, a folyamatosságra, amit a komolyan vett tanítás is igényel. Felületén azonban sok év alatt összegyűlt képi elemek, számomra inspiráló vagy általam inspirált kép fragmentumok jelennek meg, képeznek kvázi burkot. Ez a térkollázs a kiállítás folyamán is alakul, jelezve azt, hogy nem egy végleges, lezárt műről van szó.

Bodóczky István