Eseménynaptár
2017. augusztus
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
2017.08.23. - 2017.08.24.
Szekszárd
2017.08.23. - 2017.09.24.
Budapest
2017.08.22. - 2017.08.22.
Tatabánya
2017.08.21. - 2017.08.24.
Veszprém
2017.08.20. - 2017.08.20.
Veszprém
2017.08.20. - 2017.08.20.
Fehérvárcsurgó
2017.08.20. - 2017.08.20.
Ópusztaszer
2017.08.19. - 2017.08.20.
Szentendre
2017.08.18. - 2017.08.18.
Püspökladány
2017.08.18. - 2017.08.18.
Gyöngyös
2017.08.18. - 2017.08.18.
Kecskemét
2017.08.18. - 2017.09.25.
Püspökladány
2017.08.18. - 2018.01.31.
Eger
2017.08.17. - 2017.09.03.
Budapest
2017.08.17. - 2017.09.17.
Mosonmagyaróvár
2017.08.17. - 2017.10.15.
Debrecen
2017.08.14. - 2017.08.21.
Dunaújváros
2017.08.12. - 2017.09.30.
Székesfehérvár
2017.08.11. - 2017.10.23.
Fülek
2017.08.10. - 2017.10.31.
Pécs
Új Budapest Galéria - Budapest
Cím: 1056, Budapest Bálna-Budapest, Fővám tér 11-12.
Telefonszám: (1) 426-4714
Nyitva tartás: K-V 10-18
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2012.06.07. - 2012.07.29.
időszaki kiállítás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Belépő felnőtteknek
1000 HUF
/ fő
Belépő diákoknak
500 HUF
/ fő
Belépő nyugdíjasoknak
500 HUF
/ fő
A művészetpedagógiai munkámat reprezentáló kiállításon a tanári munkát sajátos művészeti projektként, konceptuális műként mutatom be. Számomra a tanítás művészeti alkotó tevékenység, amelynek lényege az alakítás, mely során az alkotó és a médium kölcsönös együtthatásban van egymással, a tanár és a diák állandó interakciója mindkét aktív résztvevőt alakítja, formálja.

A tanítási folyamatokat kiragadott példákkal idézem fel, tanítványaim "válaszait" mutatom be, melyeket általam felvetett problémákra adtak, olyan megoldásokat, amelyek számomra is érdekesek voltak. Bár a kiragadott példák azt a képzetet kelthetik, hogy a tanítás lényege a "jó pedagógiai ötletek" feldobása, miközben a valóság az, hogy az igazi pedagógiai munka, a nevelés egy tervezett, felépített, hosszú folyamat. A kiállítási formából fakadóan következik azonban, hogy nem tudományosan rendszerezve jelenítem meg az éveken át tartó munkát, hanem sokkal inkább egyidejűségként, művészeti metaforaként.

Ez több is és kevesebb is mint egy tudományos, rendszerező bemutatás. Több, amennyiben egyszerre megragadhatóbb, kevesebb, amennyiben koherensnek, lezártnak tüntet fel egy hosszú idő alatt fokozatosan alakuló, pedagógiai gyakorlatot.

A kiállító térbe függesztett térszerkezet egy konstrukció ("Permanent food") , amelynek szerkezetét erre az alkalomra hoztam létre. Elképzelésem szerint a rugalmas, törékeny, hálószerű szerkezet utal arra a rögtönzéseknek, változtatásnak is teret adó tervezésre, a folyamatosságra, amit a komolyan vett tanítás is igényel. Felületén azonban sok év alatt összegyűlt képi elemek, számomra inspiráló vagy általam inspirált kép fragmentumok jelennek meg, képeznek kvázi burkot. Ez a térkollázs a kiállítás folyamán is alakul, jelezve azt, hogy nem egy végleges, lezárt műről van szó.

Bodóczky István