Eseménynaptár
2015. augusztus
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
08.29.-
08.29.
Szentendre
08.29.-
08.29.
Szentendre
08.29.-
08.29.
Szombathely
08.29.-
08.29.
Szombathely
08.29.-
08.29.
Budapest
08.29.-
08.29.
Budapest
08.29.-
08.29.
Szombathely
08.29.-
08.29.
Budapest
08.29.-
08.29.
Szombathely
08.29.-
08.29.
Kiskunfélegyháza
08.29.-
10.04.
Budapest
08.29.-
11.01.
Budapest
08.28.-
08.30.
Budapest
08.28.-
09.14.
Szarvas
08.20.-
09.14.
Battonya
08.20.-
11.22.
Budapest
08.19.-
03.31.
Kiskunfélegyháza
08.18.-
10.04.
Székesfehérvár
08.15.-
11.15.
Székesfehérvár
08.15.-
08.31.
Tata
Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum
Budapest
akadálymentesített
Cím: 1095, Budapest Művészetek Palotája, Komor Marcell u. 1.
Telefonszám: (1) 555-3444, (1) 555-3457
Nyitva tartás: Állandó kiállítás: K-V 10-18
Időszaki kiállítások: K-V 10-20
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2012.04.20. - 2012.08.05.
építészet, időszaki kiállítás, képzőművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Csoportos belépő
(20 fő felett 20% kedvezmény)
1000 HUF
Belépő felnőtteknek
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
1200 HUF
Belépő diákoknak
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
600 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
600 HUF
Belépő családoknak
(1 szülő + max. 4 gyermek)
1600 HUF
/ család
Belépő családoknak
(2 szülő + max. 4 gyermek)
2400 HUF
/ család
Belépő Budapest Kártyával felnőtteknek
960 HUF
Belépő Budapest Kártyával diákoknak
480 HUF
Rendezvényjegy
600 HUF
Tárlatvezetés magyar nyelven
4000 HUF
Tárlatvezetés idegen nyelven
5000 HUF
A Société Réaliste művészkollektívát 2004-ben alapította Gróf Ferenc (1972) és Jean-Baptiste Naudy (1982). Tevékenységükben központi helyet kap az olyan vizuális kommunikációs eszközök gyűjtése majd vizsgálata, kiforgatása és dekonstruálása, amelyeket intézmények, kormányok, uralkodók, vagyis a hatalom képviselői - vallási, politikai, kulturális, művészi, vagy financiális területen - fejlesztettek ki és használtak saját maguk pozicionálására. Ezek az eszközök jelek, logók, térképek, szimbólumok, betűtípusok, műemlékek, emblémák, szobrok vagy épületek is lehetnek, melyeknek reprezentációs, esztétikai szerepét sokkal tágabb, idő- és térbeli komplex összefüggésrendszerben és kontextusban helyezik el. Így új megvilágításban tárulnak elénk, egy kritikai, narratív dizájn eszköztár, "politikai ritkaság-gyűjtemény" formájában.

Az empire, state, building cím elsősorban a híres New York-i felhőkarcolót idézi fel, azt az "épületet/templomot/műalkotást", amely 1931-es megépülése óta mítosszá és az Egyesült Államok szimbólumává, valamint művészi inspirációs forrássá vált. A vesszők használatával létrejövő, új jelentésperspektívát nyitó tagolás viszont a hatalmi szimbólum működésének folyamatára, eredetére világít rá, a birodalomtól az államon keresztül az épületig. Hogyan fejezik ki és örökítik meg az ideológiát az épületek, a köztéri szobrok, illetve az emlékművek? Hogyan jelenítik meg a közterek a modern állam és a kultúra kapcsolatát? Az építészet és a történelem, illetve az épületek és a politikai hatalom kapcsolatának kritikai elemzése - ezek a Société Réaliste által feszegetett kérdések.

A Ludwig Múzeumban látható kiállítás ezt a gondolatmenetet követve, korai és új alkotásokat bemutatva, a központi térben látható State of Shades (Árnyékállam, 2012) című munka köré épül. A budapesti helyszínre kidolgozott, helyspecifikus szín-installáció a Magyar Nemzeti Galéria honlapjáról válogatott mesterművek számítógépes program segítségével meghatározott, majd egymás mellé helyezett színátlagát jeleníti meg. A címben rejlő kétértelműség - state: állam és/vagy állapot, shade: árnyalat és árny, árnyék - a festői hagyományokat ápoló magyar hivatalos kultúra diskurzusának és irányvonalának, avagy tágabb értelemben a művészet és nemzetállami reprezentációjának kritikai vizsgálatát jelenti.

A Life to See (Egy életen át látni, 2012) című vetítés a nemzetiszocialista propagandát kiszolgáló német filmrendező, Leni Riefenstahl teljes filmográfiájának feldolgozását mutatja. A 101 év és 17 nap időtartamúra tervezett, Riefenstahl élethosszával megegyező hosszúságú vetítés véletlen sorrendben, egyenként 59 percig vetített filmkockákra bontva mutatja be a rendező összes filmjét a náci propaganda filmektől a természetfilmekig. Az elemeire szedett életmű így párhuzamba hozható a The Fountainhead (A forrás, 2010) című, a Société Réaliste első játékfilm hosszúságú munkájával. A mű alapját King Vidor 1949-es azonos című filmje, és az azt inspiráló, Ayn Rand által 1943-ben kiadott bestseller képezi.

A State of Shades köré csoportosuló műtárgyak tematizálása különböző színkódok szerint jelenik meg. Az egyes termek falszíne egy-egy, már létező műben használt, történelmi, politikai és földrajzi vonatkozásban kidolgozott kromatikus szimbólum vagy ambient, amely az állandóan bővülő Société Réaliste színskála része.

Képekben

Videótár

Levegő, tér és repülés
Ottlik Géza a PIM-ben
Múzeumok Majálisa 2012
Átadták a kisnémedi Tájházat
Nefertiti Berlinben 1.
On.tour: A berlini Zsidó Múzeum az iskolákban
Szélmérők a múzeumban
Egyiptomi Múzeum - Torino, Olaszország
Új berendezéssel gyarapodott az Olajipari Múzeum
Remekművek születésnapja: 100 éves a Puskin Múzeum