Eseménynaptár
2015. június
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
06.30.-
06.30.
Budapest
06.30.-
06.30.
Budapest
06.29.-
06.29.
Budapest
06.29.-
07.03.
Budapest
06.29.-
06.29.
Szombathely
06.29.-
07.03.
Budapest
06.29.-
07.03.
Győr
06.29.-
07.04.
Kiskunfélegyháza
06.29.-
07.03.
Győr - Ménfőcsanak
06.29.-
07.03.
Budapest
06.27.-
08.09.
Székesfehérvár
06.27.-
10.15.
Püspökladány
06.27.-
07.31.
Szob
06.27.-
10.29.
Szombathely
06.26.-
10.29.
Szombathely
06.26.-
09.27.
Budapest
06.26.-
10.29.
Szombathely
06.26.-
08.23.
Keszthely
06.24.-
07.31.
Karcag
Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum
Budapest
akadálymentesített
Cím: 1095, Budapest Művészetek Palotája, Komor Marcell u. 1.
Telefonszám: (1) 555-3444, (1) 555-3457
Nyitva tartás: Állandó kiállítás: K-V 10-18
Időszaki kiállítások: K-V 10-20
A kiállítás már nem tekinthető meg.
2012.04.20. - 2012.08.05.
építészet, időszaki kiállítás, képzőművészet
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Múzeumi belépők, szolgáltatások árai:
Csoportos belépő
(20 fő felett 20% kedvezmény)
1000 HUF
Belépő felnőtteknek
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
1200 HUF
Belépő diákoknak
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
600 HUF
Belépő nyugdíjasoknak
(az időszaki kiállítások megtekintésére)
600 HUF
Belépő családoknak
(1 szülő + max. 4 gyermek)
1600 HUF
/ család
Belépő családoknak
(2 szülő + max. 4 gyermek)
2400 HUF
/ család
Belépő Budapest Kártyával felnőtteknek
960 HUF
Belépő Budapest Kártyával diákoknak
480 HUF
Rendezvényjegy
600 HUF
Tárlatvezetés magyar nyelven
4000 HUF
Tárlatvezetés idegen nyelven
5000 HUF
A Société Réaliste művészkollektívát 2004-ben alapította Gróf Ferenc (1972) és Jean-Baptiste Naudy (1982). Tevékenységükben központi helyet kap az olyan vizuális kommunikációs eszközök gyűjtése majd vizsgálata, kiforgatása és dekonstruálása, amelyeket intézmények, kormányok, uralkodók, vagyis a hatalom képviselői - vallási, politikai, kulturális, művészi, vagy financiális területen - fejlesztettek ki és használtak saját maguk pozicionálására. Ezek az eszközök jelek, logók, térképek, szimbólumok, betűtípusok, műemlékek, emblémák, szobrok vagy épületek is lehetnek, melyeknek reprezentációs, esztétikai szerepét sokkal tágabb, idő- és térbeli komplex összefüggésrendszerben és kontextusban helyezik el. Így új megvilágításban tárulnak elénk, egy kritikai, narratív dizájn eszköztár, "politikai ritkaság-gyűjtemény" formájában.

Az empire, state, building cím elsősorban a híres New York-i felhőkarcolót idézi fel, azt az "épületet/templomot/műalkotást", amely 1931-es megépülése óta mítosszá és az Egyesült Államok szimbólumává, valamint művészi inspirációs forrássá vált. A vesszők használatával létrejövő, új jelentésperspektívát nyitó tagolás viszont a hatalmi szimbólum működésének folyamatára, eredetére világít rá, a birodalomtól az államon keresztül az épületig. Hogyan fejezik ki és örökítik meg az ideológiát az épületek, a köztéri szobrok, illetve az emlékművek? Hogyan jelenítik meg a közterek a modern állam és a kultúra kapcsolatát? Az építészet és a történelem, illetve az épületek és a politikai hatalom kapcsolatának kritikai elemzése - ezek a Société Réaliste által feszegetett kérdések.

A Ludwig Múzeumban látható kiállítás ezt a gondolatmenetet követve, korai és új alkotásokat bemutatva, a központi térben látható State of Shades (Árnyékállam, 2012) című munka köré épül. A budapesti helyszínre kidolgozott, helyspecifikus szín-installáció a Magyar Nemzeti Galéria honlapjáról válogatott mesterművek számítógépes program segítségével meghatározott, majd egymás mellé helyezett színátlagát jeleníti meg. A címben rejlő kétértelműség - state: állam és/vagy állapot, shade: árnyalat és árny, árnyék - a festői hagyományokat ápoló magyar hivatalos kultúra diskurzusának és irányvonalának, avagy tágabb értelemben a művészet és nemzetállami reprezentációjának kritikai vizsgálatát jelenti.

A Life to See (Egy életen át látni, 2012) című vetítés a nemzetiszocialista propagandát kiszolgáló német filmrendező, Leni Riefenstahl teljes filmográfiájának feldolgozását mutatja. A 101 év és 17 nap időtartamúra tervezett, Riefenstahl élethosszával megegyező hosszúságú vetítés véletlen sorrendben, egyenként 59 percig vetített filmkockákra bontva mutatja be a rendező összes filmjét a náci propaganda filmektől a természetfilmekig. Az elemeire szedett életmű így párhuzamba hozható a The Fountainhead (A forrás, 2010) című, a Société Réaliste első játékfilm hosszúságú munkájával. A mű alapját King Vidor 1949-es azonos című filmje, és az azt inspiráló, Ayn Rand által 1943-ben kiadott bestseller képezi.

A State of Shades köré csoportosuló műtárgyak tematizálása különböző színkódok szerint jelenik meg. Az egyes termek falszíne egy-egy, már létező műben használt, történelmi, politikai és földrajzi vonatkozásban kidolgozott kromatikus szimbólum vagy ambient, amely az állandóan bővülő Société Réaliste színskála része.

Képekben

Videótár

Új berendezéssel gyarapodott az Olajipari Múzeum
Titanic emlékkiállítás Belfastban
Roland Poskaalkotásai a Rockfordi Művészeti Múzeumban
A Titanic mentőcsóknakja
Levegő, tér és repülés
Egyiptomi Múzeum - Torino, Olaszország
Nefertiti Berlinben 1.
Remekművek születésnapja: 100 éves a Puskin Múzeum
Múzeumok Majálisa 2012
Bélyegmúzeum