2020.08.06.
Jósa András Múzeum

Klímaváltozások - már a kései újkőkorban is

2020.08.06.
Déri Múzeum

Ékesség az aranykorból

2020.07.30.
Déri Múzeum

Heti egy fürdés

2020.07.30.
Hatvany Lajos Múzeum

Hatvannak köze nincs az 59-hez

2020.07.30.
Jósa András Múzeum

Töltény a cigarettatárcában

2020.07.30.
Röszkei Paprika Park - Paprika Üzem és Múzeum

Ha paprikaültetőt elnyomja az álom, a palánta feje is lebillen

2020.07.30.
Tolnay Klári Emlékház

Tolnay Klári emlékestet rendeznek Mohorán

2019.10.01.
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A 65. Vásárhelyi Őszi Tárlaton a Rudnay Gyula Művészeti Ösztöndíjat elnyerő Kaliczka Patrícia festőművész alkotásaiból nyílik Fehér Eufrátesz címmel kiállítás szombaton a hódmezővásárhelyi Tornyai János Múzeumban.

A tárlat anyagát bemutató hétfői sajtóbejáráson Képiró Ágnes, a közgyűjtemény művészettörténésze elmondta, hogy a Magyar Művészeti Akadémia és a hódmezővásárhelyi önkormányzat egyéves Rudnay-ösztöndíját elnyerő művész a támogatott időszak lezárultával beszámoló kiállítással jelentkezik a Tornyai múzeumban.

Kaliczka Patrícia 2014-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán és a korábbi években is rendszeres résztvevője volt a Vásárhelyi Őszi Tárlatoknak. A kiállításán szereplő alkotások négy téma köré csoportosíthatók. A november 10-ig látható tárlaton szerepelnek direkt és indirekt önarcképek, köztük öntestképek is, néhány alkotáson pedig mitológiai alakok testébe bújik a művész.

A festőt olyan klasszikus témák is foglalkoztatják mint a csendélet és a tájkép, illetve ezek fúziója. A legutolsó alkotói időszakában születtek a Féreglyukak-sorozat darabjai - közölte a szakember.

Az olykor nagy méretű, montázsszerű képein nagyon erős formahatárok figyelhetők meg, de ezek finom megoldásokkal vegyülnek - tette hozzá a művészettörténész.

Kaliczka Patrícia úgy fogalmazott, hogy a kiállítás címe a felszín és a mély, az általunk látott dolgok és az alatti réteg kettősségét szimbolizálja. A képeken a mikro- és makrokozmosz egymásban való tükröződése is megjelenik, a parányi világban és a galaxisok szintjén ugyanazok a minták, rendszerek ismétlődnek.

A művész úgy fogalmazott, nem látja értelmét pontosan úgy lefesteni a világot, ahogy azt pillanatnyilag látja, hiszen minden folyamatos mozgásban van. A statikusnak hitt valóság helyett igyekszik lebontani a tér és az idő korlátját. A múltat és jelent kapcsolja össze az is, hogy a képeken megjelennek részletek az általa tisztelt mesterek műveiből, így elemek mások mellett Goya, Tiziano vagy Velázquez alkotásaiból.

(MTI)