Eseménynaptár
2017. október
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
2017.10.17. - 2017.10.17.
Budapest
2017.10.17. - 2017.10.17.
Szentes
2017.10.17. - 2017.10.17.
Túrkeve
2017.10.17. - 2017.10.17.
Szeged
2017.10.17. - 2017.10.17.
Budapest
2017.10.17. - 2017.10.19.
Budapest
2017.10.17. - 2017.10.17.
Eger
2017.10.17. - 2017.10.19.
Vác
2017.10.17. - 2017.12.26.
Budapest
2017.10.16. - 2017.10.16.
Balassagyarmat
2017.10.16. - 2017.10.16.
Pécs
2017.10.14. - 2017.11.19.
Győr
2017.10.13. - 2017.12.31.
Szeged
2017.10.13. - 2018.02.25.
Budapest
2017.10.13. - 2017.10.31.
Debrecen
2017.10.10. - 2017.11.26.
Budapest
2017.10.08. - 2017.11.05.
Győr
2017.10.06. - 2017.10.19.
Székesfehérvár
2017.10.06. - 2017.11.06.
Paks
2017.10.06. - 2017.10.29.
Budapest
2017.09.25.
díjak, hír, múzeumpedagógia, művelődés, szabadidő, oktatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
A múzeumpedagógia legrangosabb hazai elismerésének számító Múzeumpedagógiai Nívódíjat és a múzeumpedagógusok kiemelkedő egyéni munkájának elismeréseként járó Múzeumpedagógiai Életműdíjat Dr. Vígh Annamária, az EMMI Közgyűjteményi Főosztály főosztályvezetője és Dr. Cseri Miklós, a Skanzen főigazgatója adta át a Szabadtéri Néprajzi Múzeumban megtartott 15. Országos Múzeumpedagógiai Évnyitón 2017. szeptember 25-én.

A Múzeumpedagógiai Nívódíj 2003-as alapítása óta a legrangosabb szakmai díjnak számít a hazai múzeumpedagógiai szakmában. Azokat az intézményeket illeti az elismerés, amelyek a díjátadást megelőző évben létrehozott múzeumpedagógiai programjaikkal, kezdeményezéseikkel kimagasló teljesítményt értek el a múzeumi ismeretátadás terén. Az elismerés átadására minden évben az Országos Múzeumpedagógiai Évnyitón kerül sor, amely egyúttal a Múzeumok Őszi Fesztiválja kulturális programsorozat nyitórendezvénye is. Az alapításának 50. évfordulóját ünneplő Szabadtéri Néprajzi Múzeum és a Múzeumi és Oktatási Módszertani Központ által szervezett ünnepi eseményen három muzeális intézmény részesült Múzeumpedagógiai Nívódíjban, két intézmény képviselője pedig elismerő oklevelet vehetett át.

Múzeumpedagógiai Nívódíjat kapott a Móra Ferenc Múzeum „A múlt érintése” projektje, ami nem pusztán egy tapintható tárlat és a hozzá kapcsolódó foglalkozás, hanem élményt és tanulási lehetőséget nyújt a vakok és gyengén látók számára, akik hallás és tapintás, illetve szaglás révén kerülhetnek közelebb a témaként választott 19. századi paraszti életmódhoz.

Múzeumpedagógiai Nívódíjas program lett a Szépművészeti Múzeum Magyar Nemzeti Galéria „Switch ON” című kezdeményezése, amelynek célja a kreatív fiatalok ösztönzése közel fél éven keresztül, heti rendszerességgel. A fiatalok lehetőséget kaptak a múzeumtól arra, hogy a képzőművészeti alkotásokról szóló gondolataikat és érzéseiket saját ötleteik alapján adhassák közre, és olyan programok valósulhassanak meg, amelyek kimondottan a saját korosztályuk számára válhatnak vonzóvá.

Díjazott lett továbbá a Soproni Múzeum „A Macskakő Gyermekmúzeum és Közösségi Tér állandó kiállítása az Eggenberg-házban” koncepciója, ami egyedülálló módon valósítja meg a jelenben minden múzeum jövőképét: egyszerre tölti be nemcsak a tudományos feldolgozó, ismeretátadó, hanem az aktív közösségi- és szabadidős tér szerepeket is.
A szakmai zsűri döntése alapján elismerő oklevelet vehetett át és különdíjban részesült a Kunszentmártoni Általános Művelődési Központ Helytörténeti Múzeum „Múzeumi ovi, ahol a mese valósággá válik – Barangolások múltban-jelenben” programja, amely azzal emelkedik ki a többi program közül, hogy egyszerre tölti be nemcsak a tudományos feldolgozó, ismeretátadó, hanem az aktív közösségi- és szabadidős tér szerepeket is.

Elismerő oklevelet és ezzel együtt a Magyar Vidéki Múzeumok Szövetsége (MVMSZ) által támogatott különdíjat kapott a Vasi Múzeumbarát Egylet „Városi staféta és helytörténeti vetélkedő” programja, amely kezdeményező módon bővítette és újraértelmezte a múzeumot segítő társadalmi szervezet szerepét, emellett az élő interpretáció, az aktív programok, a városi helyszínek, mind a színes, érdekes és élményszerű tudásátadást bizonyították.