Eseménynaptár
2017. szeptember
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2017.09.26. - 2017.09.26.
Eger
2017.09.23. - 2017.12.05.
Budapest
2017.09.22. - 2017.11.26.
Budapest
2017.09.22. - 2017.10.14.
Budapest
2017.09.21. - 2018.03.31.
Tokaj
2017.09.20. - 2017.12.31.
Kecskemét
2017.09.20. - 2017.12.31.
Pécs
2017.09.19. - 2017.10.31.
Budapest
2017.09.17. - 2017.11.30.
Székesfehérvár
2017.09.15. - 2017.10.29.
Pécs
2017.09.15. - 2017.12.31.
Tokaj
2017.09.15. - 2017.10.20.
Dunaújváros
2017.09.05. - 2017.11.07.
Székesfehérvár
2017.09.02. - 2017.11.02.
Zalaegerszeg
2017.09.01. - 2017.09.30.
Székesfehérvár
2017.04.28. - 2017.11.25.
Budapest
2012.03.01. - 2012.03.31.
Vác
2012.02.01. - 2012.02.29.
Miskolc
2012.01.22. - 1970.01.01.
Budapest
2011.10.04. - 1970.01.01.
Nagykáta
2017.05.17.
hír, kortárs, Olaszország
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Utcára a mondanivalóddal! címmel mutatja be a magyar képzőművészet kritikus alkotóit a hatvanas évektől napjainkig a budapesti Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum (Lumú) a Római Magyar Akadémián (RMA) szerda este megnyílt kiállítása, amelyről Fabényi Júlia, a Lumú igazgatója és Szipőcs Krisztina kurátor számolt be az MTI-nek.

Fabényi Júlia, aki egyben a Velencei Képzőművészeti Biennále magyar nemzeti biztosa, elmondta, hogy a kiállítás a május 13-án kezdődött velencei seregszemlén résztvevő magyar alkotók és kortársaik művészetét kívánja bemutatni az olasz közönségnek. A tárlat címét Hajas Tibor hasonló elnevezésű, 1975-ös fotói adják.

Hajas Tibor és Csörgő Attila idén a Biennále központi kiállításába kapott meghívást. A római kiállításon szintén szereplő Várnai Gyula projektje pedig a velencei magyar pavilonban látható.

Az RMA galériájában 20 művész 41 alkotása vázol képet az utóbbi több mint fél évszázad magyar képzőművészetéről fotókkal, festménnyel, installációkkal, graffitival, grafikákkal.

Szipőcs Krisztina, a tárlat kurátora hangsúlyozta, hogy a rendszerváltás előtti neoavantgárd-generációtól induló kiállítás vezérfonalát a művész és a nyilvánosság, valamint a művészszerep képzi. Az alkotások gyakran iróniával igyekeznek "lebontani" és újraértelmezni a rendszerváltás előtti szimbólumokat. Ez látható például Szombathy Bálint Lenin Budapesten (1972) című fotósorozatán, amelyen a művész egy Lenin-transzparenssel vonult végig a városon.

A június 11-ig látható kiállítás az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) és a Balassi Intézet támogatásával valósult meg. Puskás István, az RMA igazgatója szándéka szerint a Biennáléval egy időben zajló kiállítás a fiatal római publikum felé kívánja nyitni a magyar kulturális intézet megújult programját.

(MTI)