Nyitó kiállítások
Záró
Eseménynaptár
2017. augusztus
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
2017.08.23. - 2017.09.24.
Budapest
2017.08.23. - 2017.08.24.
Szekszárd
2017.08.22. - 2017.08.22.
Tatabánya
2017.08.21. - 2017.08.24.
Veszprém
2017.08.20. - 2017.08.20.
Veszprém
2017.08.20. - 2017.08.20.
Fehérvárcsurgó
2017.08.20. - 2017.08.20.
Ópusztaszer
2017.08.19. - 2017.08.20.
Szentendre
2017.08.18. - 2017.08.18.
Püspökladány
2017.08.18. - 2017.08.18.
Gyöngyös
2017.08.18. - 2017.08.18.
Kecskemét
2017.08.18. - 2017.09.25.
Püspökladány
2017.08.17. - 2017.09.17.
Mosonmagyaróvár
2017.08.17. - 2017.09.03.
Budapest
2017.08.17. - 2017.10.15.
Debrecen
2017.08.14. - 2017.08.21.
Dunaújváros
2017.08.12. - 2017.09.30.
Székesfehérvár
2017.08.11. - 2017.10.23.
Fülek
2017.08.10. - 2017.09.03.
Budapest
2017.08.10. - 2017.10.31.
Pécs
2017.04.19.
hír, múzeumpedagógia, művelődés, szabadidő, oktatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Miért menjen az óvodás múzeumba? Milyen lehetőségeket tud biztosítani egy múzeum az óvodások számára? Mi az a múzeumpedagógiai foglalkozás?

Már egy ideje a Cifrapalotában dolgoztam, amikor elkezdtem a tanulmányaimat óvodapedagógus szakon. A múzeumban rendszeres múzeumpedagógiai foglalkozások vannak, amire sok gyerekcsoport szokott érkezni, kivéve az óvodás korosztályt. Minél többet tanultam, annál inkább izgatott ez a téma, hogy vajon miért?

Mi lehet annak az oka, hogy kevés óvodás jön a múzeumba, hiszen számukra is érdekes témákat mutathat be a múzeum a múzeumpedagógus segítségével. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjában a külső világ tevékeny megismerése részben egyértelművé teszi, hogy a gyermeknek lehetőséget kell biztosítani a közvetlen, és tágabb környezetével való ismerkedésre. Legyen ez kirándulás, bábszínház vagy egy múzeumlátogatás. Így a múzeum az óvodai nevelésben kiegészítő szerepet tölthet be.

A probléma kutatása és megoldás keresése céljából azokat a szereplőket kérdeztem végig, akik leginkább befolyásolhatják a gyermeket abban, hogy eljusson a múzeumba: a szülő, az óvodapedagógus és a múzeumpedagógus. Kvalitatív és kvantitatív módszereket egyaránt használtam. Ezt követően pedig megterveztem egy több foglalkozásból álló utazó múzeum bérletet, mely megoldást jelenthet minden szereplő számára.

Merinu Daniella összefoglalója.