Eseménynaptár
2017. október
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
2017.10.20. - 2017.10.21.
Budapest
2017.10.20. - 2017.10.20.
Budapest
2017.10.20. - 2017.10.20.
Miskolc
2017.10.20. - 2017.10.20.
Pécs
2017.10.20. - 2017.10.20.
Tiszafüred
2017.10.20. - 2017.10.20.
Budapest
2017.10.20. - 2017.10.20.
Szekszárd
2017.10.20. - 2017.10.20.
Debrecen
2017.10.20. - 2017.10.20.
Komárom
2017.10.20. - 2018.02.25.
Budapest
2017.10.19. - 2018.01.21.
Veszprém
2017.10.18. - 2017.11.18.
Békéscsaba
2017.10.17. - 2017.12.26.
Budapest
2017.10.14. - 2017.11.19.
Győr
2017.10.13. - 2018.02.25.
Budapest
2017.10.13. - 2017.10.31.
Debrecen
2017.10.13. - 2017.12.31.
Szeged
2017.10.10. - 2017.11.26.
Budapest
2017.10.08. - 2017.11.05.
Győr
2017.04.19.
hír, múzeumpedagógia, művelődés, szabadidő, oktatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Miért menjen az óvodás múzeumba? Milyen lehetőségeket tud biztosítani egy múzeum az óvodások számára? Mi az a múzeumpedagógiai foglalkozás?

Már egy ideje a Cifrapalotában dolgoztam, amikor elkezdtem a tanulmányaimat óvodapedagógus szakon. A múzeumban rendszeres múzeumpedagógiai foglalkozások vannak, amire sok gyerekcsoport szokott érkezni, kivéve az óvodás korosztályt. Minél többet tanultam, annál inkább izgatott ez a téma, hogy vajon miért?

Mi lehet annak az oka, hogy kevés óvodás jön a múzeumba, hiszen számukra is érdekes témákat mutathat be a múzeum a múzeumpedagógus segítségével. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjában a külső világ tevékeny megismerése részben egyértelművé teszi, hogy a gyermeknek lehetőséget kell biztosítani a közvetlen, és tágabb környezetével való ismerkedésre. Legyen ez kirándulás, bábszínház vagy egy múzeumlátogatás. Így a múzeum az óvodai nevelésben kiegészítő szerepet tölthet be.

A probléma kutatása és megoldás keresése céljából azokat a szereplőket kérdeztem végig, akik leginkább befolyásolhatják a gyermeket abban, hogy eljusson a múzeumba: a szülő, az óvodapedagógus és a múzeumpedagógus. Kvalitatív és kvantitatív módszereket egyaránt használtam. Ezt követően pedig megterveztem egy több foglalkozásból álló utazó múzeum bérletet, mely megoldást jelenthet minden szereplő számára.

Merinu Daniella összefoglalója.