Eseménynaptár
2018. május
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
2018.05.25. - 2018.05.25.
Szombathely
2018.05.25. - 2018.05.26.
Sátoraljaújhely
2018.05.25. - 2018.05.25.
Budapest
2018.05.25. - 2018.05.25.
Nyíregyháza
2018.05.25. - 2018.05.25.
Miskolc
2018.05.25. - 2018.05.25.
Makó
2018.05.25. - 2018.05.25.
Kőszeg
2018.05.25. - 2018.05.26.
Eger
2018.05.25. - 2018.05.26.
Veszprém
2018.05.25. - 2018.07.01.
Szeged
2018.05.25. - 2018.05.26.
Székesfehérvár
2018.05.24. - 2018.07.01.
Tatabánya
2018.05.24. - 2018.06.30.
Balassagyarmat
2018.05.24. - 2018.06.30.
Budapest
2018.05.11. - 2019.01.06.
Budapest
2018.05.11. - 2018.05.22.
Fehérvárcsurgó
2018.05.04. - 2018.10.31.
Budapest
2018.05.02. - 2018.06.20.
Szentes
2018.05.02. - 2018.09.30.
Szécsény
2018.05.01. - 2018.06.02.
Budapest
2017.04.19.
hír, múzeumpedagógia, művelődés, szabadidő, oktatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Miért menjen az óvodás múzeumba? Milyen lehetőségeket tud biztosítani egy múzeum az óvodások számára? Mi az a múzeumpedagógiai foglalkozás?

Már egy ideje a Cifrapalotában dolgoztam, amikor elkezdtem a tanulmányaimat óvodapedagógus szakon. A múzeumban rendszeres múzeumpedagógiai foglalkozások vannak, amire sok gyerekcsoport szokott érkezni, kivéve az óvodás korosztályt. Minél többet tanultam, annál inkább izgatott ez a téma, hogy vajon miért?

Mi lehet annak az oka, hogy kevés óvodás jön a múzeumba, hiszen számukra is érdekes témákat mutathat be a múzeum a múzeumpedagógus segítségével. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjában a külső világ tevékeny megismerése részben egyértelművé teszi, hogy a gyermeknek lehetőséget kell biztosítani a közvetlen, és tágabb környezetével való ismerkedésre. Legyen ez kirándulás, bábszínház vagy egy múzeumlátogatás. Így a múzeum az óvodai nevelésben kiegészítő szerepet tölthet be.

A probléma kutatása és megoldás keresése céljából azokat a szereplőket kérdeztem végig, akik leginkább befolyásolhatják a gyermeket abban, hogy eljusson a múzeumba: a szülő, az óvodapedagógus és a múzeumpedagógus. Kvalitatív és kvantitatív módszereket egyaránt használtam. Ezt követően pedig megterveztem egy több foglalkozásból álló utazó múzeum bérletet, mely megoldást jelenthet minden szereplő számára.

Merinu Daniella összefoglalója.