Eseménynaptár
2017. december
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2017.12.14. - 2017.12.14.
Budapest
2017.12.14. - 2017.12.14.
Budapest
2017.12.14. - 2017.12.14.
Kecskemét
2017.12.13. - 2017.12.14.
Budapest
2017.12.13. - 2018.02.11.
Budapest
2017.12.13. - 2018.02.11.
Budapest
2017.12.13. - 2018.02.11.
Budapest
2017.12.08. - 2018.03.31.
Tatabánya
2017.12.08. - 2018.04.01.
Budapest
2017.12.08. - 2018.02.25.
Győr
2017.12.07. - 2018.02.17.
Szombathely
2017.12.07. - 2018.01.13.
Budapest
2017.12.06. - 2018.01.28.
Budapest
2017.12.06. - 2018.01.28.
Budapest
2017.12.06. - 2018.01.28.
Budapest
2017.12.05. - 2018.01.05.
Tokaj
2017.12.05. - 2017.12.22.
Kecskemét
2017.11.01. - 2018.03.31.
Mosonmagyaróvár
2017.10.27. - 2017.12.21.
Ebes
2017.10.22. - 2017.12.31.
Debrecen
2017.04.19.
hír, múzeumpedagógia, művelődés, szabadidő, oktatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Miért menjen az óvodás múzeumba? Milyen lehetőségeket tud biztosítani egy múzeum az óvodások számára? Mi az a múzeumpedagógiai foglalkozás?

Már egy ideje a Cifrapalotában dolgoztam, amikor elkezdtem a tanulmányaimat óvodapedagógus szakon. A múzeumban rendszeres múzeumpedagógiai foglalkozások vannak, amire sok gyerekcsoport szokott érkezni, kivéve az óvodás korosztályt. Minél többet tanultam, annál inkább izgatott ez a téma, hogy vajon miért?

Mi lehet annak az oka, hogy kevés óvodás jön a múzeumba, hiszen számukra is érdekes témákat mutathat be a múzeum a múzeumpedagógus segítségével. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjában a külső világ tevékeny megismerése részben egyértelművé teszi, hogy a gyermeknek lehetőséget kell biztosítani a közvetlen, és tágabb környezetével való ismerkedésre. Legyen ez kirándulás, bábszínház vagy egy múzeumlátogatás. Így a múzeum az óvodai nevelésben kiegészítő szerepet tölthet be.

A probléma kutatása és megoldás keresése céljából azokat a szereplőket kérdeztem végig, akik leginkább befolyásolhatják a gyermeket abban, hogy eljusson a múzeumba: a szülő, az óvodapedagógus és a múzeumpedagógus. Kvalitatív és kvantitatív módszereket egyaránt használtam. Ezt követően pedig megterveztem egy több foglalkozásból álló utazó múzeum bérletet, mely megoldást jelenthet minden szereplő számára.

Merinu Daniella összefoglalója.