Nyitó kiállítások
Záró
Eseménynaptár
2017. április
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
2017.04.26. - 2017.04.26.
Szombathely
2017.04.26. - 2017.04.26.
Tatabánya
2017.04.26. - 2017.04.26.
Tatabánya
2017.04.25. - 2017.04.25.
Budapest
2017.04.24. - 2017.04.24.
Budapest
2017.04.24. - 2017.04.24.
Szekszárd
2017.04.24. - 2017.04.24.
Sátoraljaújhely - Széphalom
2017.04.23. - 2017.04.23.
Hódmezővásárhely
2017.04.23. - 2017.04.23.
Székesfehérvár
2017.04.23. - 2017.06.11.
Győr
2017.04.22. - 2017.04.22.
Győr
2017.04.22. - 2017.06.16.
Tiszafüred
2017.04.22. - 2017.05.14.
Szarvas
2017.04.21. - 2017.06.15.
Dunaújváros
2017.04.21. - 2017.05.31.
Szarvas
2017.04.20. - 2017.05.07.
Mosonmagyaróvár
2017.04.20. - 2017.05.21.
Győr - Ménfőcsanak
2017.04.18. - 2017.05.31.
Budapest
2017.04.13. - 2017.05.21.
Békéscsaba
2017.04.12. - 2017.05.13.
Kecskemét
2017.04.19.
hír, múzeumpedagógia, művelődés, szabadidő, oktatás
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Miért menjen az óvodás múzeumba? Milyen lehetőségeket tud biztosítani egy múzeum az óvodások számára? Mi az a múzeumpedagógiai foglalkozás?

Már egy ideje a Cifrapalotában dolgoztam, amikor elkezdtem a tanulmányaimat óvodapedagógus szakon. A múzeumban rendszeres múzeumpedagógiai foglalkozások vannak, amire sok gyerekcsoport szokott érkezni, kivéve az óvodás korosztályt. Minél többet tanultam, annál inkább izgatott ez a téma, hogy vajon miért?

Mi lehet annak az oka, hogy kevés óvodás jön a múzeumba, hiszen számukra is érdekes témákat mutathat be a múzeum a múzeumpedagógus segítségével. Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjában a külső világ tevékeny megismerése részben egyértelművé teszi, hogy a gyermeknek lehetőséget kell biztosítani a közvetlen, és tágabb környezetével való ismerkedésre. Legyen ez kirándulás, bábszínház vagy egy múzeumlátogatás. Így a múzeum az óvodai nevelésben kiegészítő szerepet tölthet be.

A probléma kutatása és megoldás keresése céljából azokat a szereplőket kérdeztem végig, akik leginkább befolyásolhatják a gyermeket abban, hogy eljusson a múzeumba: a szülő, az óvodapedagógus és a múzeumpedagógus. Kvalitatív és kvantitatív módszereket egyaránt használtam. Ezt követően pedig megterveztem egy több foglalkozásból álló utazó múzeum bérletet, mely megoldást jelenthet minden szereplő számára.

Merinu Daniella összefoglalója.