2024.03.06.
Dobó István Vármúzeum

Egri vár bora 2024

2024.02.28.
Intercisa Múzeum

Ingyenes múzeumlátogatási alkalom

2024.02.26.
Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum

Süveges Rita lett az Eszterházy Arts Awart közönségdíjasa

2024.02.07.
Petőfi Irodalmi Múzeum

A 2024-es Térey-ösztöndíjasok

2024.02.07.
Laczkó Dezső Múzeum

Sikeres évet zárt a Laczkó Dezső Múzeum

2016.05.20.
hír
Ha tetszik, ossza meg másokkal is:
Bécs, 2016.05.20. (Eurocomm-PR) – Négymillió csinosabb és jobban látó vásárló – így összegezte munkásságát a világhírű osztrák szemüvegdizájner, Robert La Roche a Bécsi Iparművészeti Múzeumban (MAK) nyílt kiállítása alkalmából. Szemüvegkeretek, vázlatok, fotók, reklámplakátok – egy kiállítás marketingeseknek is.
Robert La Roche, Napszemüveg, Modell S-4, Reklámkampány, női kollekció, fényképezte Brian Spence, 1975 körül
Az eredetileg reklámszakemberként dolgozó Robert La Roche egy igazi self-made man, aki az olasz Dolomitokban tanulta ki a cellulóz-acetát alapú műanyag szemüvegkeretek készítésének csínját-bínját. La Roche azután döntött úgy, hogy maga is szemüvegkeretek tervezésébe kezd, miután a 70-es évek elején az iparág úttörőjének számító osztrák Optyl cégnek kezdett dolgozni.

A mintegy 200 munkafolyamatból álló, hagyományos szemüvegkészítési technológiának köszönhetően La Roche szakíthatott az Optylnál alkalmazott vákumos fröccsöntési technikával, és kézzel készített, minőségi darabjaival nemzetközi berkekben is sokkal magasabbra helyezte a lécet. A színárnyalatokkal való aprólékos játék és a technikai kivitelezhetőség határait súroló, hihetetlenül finom és kecses keretek La Roche védjegyévé váltak.
Noha az 1973 és 1999 között készített mintegy 1.200 szemüvegkeret között számos extravagáns darab is található, La Roche neve főleg a vintage-darabként még ma is hordott, időtlen klasszikusokkal forrt egybe. Arnold Schwarzenegger, Kevin Costner és Meryl Streep éppúgy a vásárlói közé tartozik, mint Yoko Ono vagy egykor Andy Warhol.

Ennek az útnak a stációit mutatja be anekdotikusan a bécsi MAK DESIGN LABOR-jában Robert La Roche. Personal View címmel megrendezett kiállítás, ahol az érdeklődők nemcsak a szemüvegkeret-készítés fortélyaiba nyerhetnek bepillantást, de a reklámkampány-készítés mikéntjébe is. La Roche ugyanis egész pályája során egyenrangú termékformáló elemként kezelte a dizájnt és a marketinget. Részben ennek a töretlen márkagondozásnak is köszönheti hatalmas sikerét.

A bemutatott válogatott darabok mellett a dizájner archívumából származó vázlatok, eredeti fotók és filmfelvételek valamint reklámplakátok teszik teljessé a 2016. szeptember 25-ig ingyenesen látogatható tárlatot. Aki menthetetlenül beleszeret La Roche stílusába, az a kiállítás időtartama alatt, a MAK Design Shopjában meg is vásárolhat egy-egy vintage-darabot.